در برنامه میز خبر صدا و سیما پیگیری شد؛

زمین فرزندآوری در بیرجند ویلایی نیست/ واگذاری هر قطعه زمین به ۲ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: زمین طرح فرزندآوری در بیرجند به صورت گروه‌های ۲ نفره به متقاضیان واگذار می‌شود.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در مورد واگذاری زمین به مردم در بیرجند در طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری به دلیل بالابودن تقاضا و نداشتن زمین با مالکیت دولتی امکان واگذاری زمین به صورت ویلایی را نداریم.

او افزود: برنامه الحاق ۵۰۰ هکتار زمین جدید به محدوده بیرجند برای تأمین کمبود زمین در این طرح را داریم که منتظر تصویب نهایی شورای عالی شهرسازی هستیم.

عباس زاده بیان کرد: با وجود الحاق این زمین‌ها نیز باز هم امکان واگذاری زمین به صورت ویلایی را نداریم و هر قطعه زمین به دو خانواده واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از مهم‌ترین دلایلی که امکان واگذاری زمین به صورت ویلایی در بیرجند را نداریم این است که اگر بخواهیم به همه افراد زمین ویلایی بدهیم محدوده شهر گسترش زیادی پیدا می‌کند و این افزایش محدوده خود در آینده در بحث‌های توسعه‌ای و مدیریتی باعث چالش‌هایی می‌شود.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۶۵۲ خانواده در استان واجد شرایط واگذاری زمین در طرح فرزندآوری شده اند که به ۲ هزار نفر زمین تخصیص داده شده و باقی مانده بیشتر مربوط به بیرجند است که به محض نهایی شدن الحاق زمین، تخصیص صورت می‌گیرد.

عباس زاده گفت: بیرجند مرکز استان و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان است و نمی‌توان تصمیم گیری‌هایی یکسان با دیگر شهر‌های استان برای آن گرفت و باید با برنامه‌های درست و در نظر گرفتن تمام برنامه‌های توسعه‌ای و زیرساختی برای افزایش محدوده آن تصمیم گیری کرد.

تأمین زیرساخت برای زمین‌های الحاقی نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت:‌ این ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار زمینی که در بیرجند امکان الحاق برای استفاده در طرح‌های نهضت ملی مسکن را دارد، بدون هیچ گونه زیرساخت لازم است.

او افزود: طبق برآورد‌ها برای ایجاد ۳ زیرساخت آب، برق و گاز در استان نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

عباس زاده بیان کرد: اولویت ما تأمین اعتبار برای ایجاد زیرساخت زمین‌های الحاقی این طرح است که پیگیر آن در جلسات متعدد هستیم و دولت نیز در این زمینه مصمم است و همکاری لازم در این زمینه را دارد.

برچسب ها: واگذاری زمین ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار