لایروبی و آزادسازی بیش از ۲۰ کیلومتر از بازه‌های اصلی رودخانه‌های استان در یکسال گذشته

با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و در راستای آمادگی و هماهنگی واحد‌های مختلف شرکت آب منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات طبیعی، مانور دور میزی ساعت صفر مدیریت سیلاب در قالب کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ساعت ۵ بامداد در محل سالن جلسات شرکت برگزار گردید.

رئیس هیئت مدیره و مدیر شرکت آب منطقه‌ای در این برنامه با اشاره به اهمیت آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: جلوگیری از دخل و تصرفات غیر مجاز در حاشیه رودخانه‌ها میتواند مانع از بروز خسارت و صدمات به اهالی گردد و می‌بایست مشکلات این حوزه در اولویت باشد و نواقصات هر چه سریعتر رفع گردد.

علی حیدری اناری تصریح کرد: علی رغم تخصیص اعتبارات محدود در بخش ساماندهی رودخانه ها، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در یکسال گذشته بیش از ۲۰ کیلومتر از بازه‌های اصلی رودخانه‌ها را لایروبی، آزادسازی و ساماندهی کرده است.

او با تاکید بر تداوم برنامه‌های ساماندهی و آزادسازی رودخانه‌های استان اظهار داشت: عملیات شناسایی کلیه بازه‌های اصلی و خطرپذیر رودخانه‌های استان انجام گرفته است و عملیات لایروبی و آزادسازی آن‌ها در سرلوحه برنامه‌های شرکت قرار گرفته است.

حیدری اناری افزود: در این مانورها، تامین آب شرب پایدار به عنوان مهمترین رسالت شرکت مورد تاکید و بررسی قرار گرفته و در ادامه کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌ها و حفاظت ازجان و مال مردم نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه حضور در لحظات اولیه سیلاب‌ها و اعزام تجهیزات مورد نیاز در دسترس از دامنه دار شدن خسارت ممانعت خواهد کرد تاکید کرد: همکاری با کارگروه‌های عملیاتی استان از جمله‌آب و فاضلاب، مدیریت بحران استانداری، فرمانداری، اورژانس، فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و ... در مواقع بروز بحران ناشی از سیلاب و همچنین تشکیل تیم‌های عملیاتی واکنش سریع و حضور بدون فوت وقت در اجرای این مانور‌ها مدنظر می‌باشد.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این جلسه ضمن تبیین وظایف واحد‌های مختلف شرکت در مدیریت سیلاب، هم افزایی واحد‌های مختلف شرکت آب منطقه‌ای و اجرای سریع دستورات بالادستی در بروز بحران‌ها را از اهداف اصلی برگزاری مانور دورمیزی و عملیاتی عنوان کرد.

هادی حبیب‌زاده همچنین با بیان اینکه هزینه در راستای آموزش پرسنل در مواقع بحرانی سرمایه گذاری برای آینده می‌باشد ادامه داد: تا پایان سال جای ضمن پیگیری برگزاری مرتبط با مدیریت بحران در تلاشیم مانور‌های دورمیزی و عملیاتی دیگری نیز برگزار نماییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.