تدابیر پدافندی در اقدام سریع و به‌موقع حین حوادث موثر است

استاندار اردبیل با بیان اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف، تدابیر پدافندی را در اقدام سریع و به‌موقع حین بروز حوادث و تهدیدات، موثر و مهم دانست.

سیدحامد عاملی در شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: توجه به بحث‌های پدافندی در کلیه حوزه‌ها و پروژه‌ها مورد تأکید است.

او با اشاره به اجرای پروژه‌های مهم استان اردبیل از جمله راه، تونل و انتقال آب، افزود: این اقدامات با توجه به نیازمندی‌های استان انجام می‌شود و همواره باید تدابیر ویژه‌ای برای نیاز‌های اساسی داشته باشیم و در مواقع بروز حوادث و پیشامد‌های غیرمنتظره و احتمالی، سریعا مداخله و اقدام کنیم.

استفاده از فناوری‌های روز برای مقابله با وقایع و تهدیدات ضروری است

سردار محمدعلی قمی، مسؤول امور استان‌های پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست با اشاره به قرار گرفتن در هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس، الگوبرداری از شهدا و رزمندگان را مورد تأکید قرار داد و گفت: رزمندگان دفاع مقدس برای هر مشکل و تهدیدی یک راهکار و تدبیر داشتند و ما باید با تأسی از آنان، خود را به ابزار‌های هوشمندانه و دقیق مجهز کنیم.

او ادامه داد: مشکلات و تهدیدات متناسب با زمان فرق می‌کند و باید هر نوع آمادگی در برابر انواع تهدیدات احتمالی داشته باشیم.

قمی بیان کرد: دشمن هیچ‌گاه از دشمنی خود کوتاه نمی‌آید و ما باید با استفاده از فناوری‌های روز، آمادگی مقابله با وقایع و تهدیدات را داشته باشیم برنامه عملیاتی و طرح پاسخ برای هر نوع سناریویی را تدوین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.