سهم اصناف خراسان‌رضوی در پرداخت مالیات ۱۸ درصد است

معاون اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: میانگین سهم مالیات اصناف استان نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر و بالاتر است، به طوریکه در مجموع حدود ۱۸ درصد مالیات استان از اصناف وصول می‌شود.

مجتبی مسکنی روز سه شنبه در نشست دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی درباره معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان گفت: استان‌های صنعتی به بودجه‌های کلان نیاز دارند. استان خراسان رضوی صنعتی نیست و با مالیات اداره می‌شود، برای وصول این سهم، کسب و کار‌های خرد بیشتر مورد خطاب قرار می‌گیرند.

مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بسیاری از کارشناسان و فعالان اقتصادی بر این باورند که سهم مالیات استان نسبت به یکسری شاخص‌ها از جمله سهم آن از بودجه شرکت‌های دولتی، حجم سرمایه گذاری شرکت‌های دولتی در استان، سهم GDP (تولید ناخالص داخلی) از کل کشور و مقایسه آن با سایر استان‌ها بسیار زیاد است.

علی اکبر لبافی ادامه داد: ضمن اینکه سهم مالیاتی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به رغم غیر فعال شدن برخی از صندوق‌های اعتباری از هفت و ۲ دهم درصد به ۲ و سه دهم درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: یکی از پیشنهاد‌های اصلی در یکصدو ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در پنجشنبه هفته جاری که با حضور رییس سازمان امور مالیاتی برگزار می‌شود، تجدید نظر در سهم مالیاتی خراسان رضوی از درآمد‌های مالیاتی است.

مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در خصوص معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: تفویض اختیار در حوزه بخشودگی و جرایم مالیاتی، اضافه شدن بخش تولید به استثنائات تعیین شده در تبصره ۸ ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، اختصاص یک درصد مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی، حل موانع مالیاتی خدمات حمل و نقل ریلی از دیگر مسائل اولویت‌دار استان در حوزه امور مالیاتی است.

وی تصریح کرد: رویکرد شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد سرمایه‌گذاری در مناطق محروم متفاوت است، محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان تاثیری در عملکرد و بازتاب توسعه‌ای منطقه ندارد، بلکه نوع دانش و محصول تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان ملاک عمل آنان است، اما براساس قوانین تنها شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری از مالیات معاف هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار