آغاز بهره برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب به معادن هیرد

مرحله نخست خط انتقال آب به مجموعه معادن طلای هیرد شهرستان نهبندان به طول ۳۲ کیلومتر به بهره برداری رسید.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت:آب مورد نیاز معدن طلای هیرد شهرستان نهبندان با هزینه بیش از ۹۰ میلیارد تومان تامین شده است.

جلالیان افزود: این طرح یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در مرحله نخست آب مورد نیاز صنایع فراوری طلا در منطقه هیرد تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه نبود زیرساخت‌ها از جمله آب و برق یکی از مشکلات و موانع جدی در بخش فعالیت‌های معدنی استان است گفت: با اجرای این طرح آب مورد نیاز مجموعه معادن هیرد و همچنین طرح‌های اکتشافی این منطقه تأمین و بخش مهمی از مشکلات این حوزه برطرف شد.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی توسعه فعالیت‌های معدنی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله خراسان جنوبی را یکی از اهداف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد و گفت: در این راستا تلاش می‌شود با ایجاد طرح‌های زیرساختی و توسعه فعالیت‌های اکتشافی و کاهش ریسک سرمایه گذاری، میزان رغبت در سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور در حوزه فعالیت‌های معدنی استان افزایش یابد.

جلالیان افزود: پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان آذرماه امسال به بهره برداری کامل برسد.

معدن طلای هیرد شامل ۴ ناحیه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان واقع شده است.

در حال حاضر یکی از نواحی این معدن با ذخیره قطعی ۵ میلیون تن کانسنگ طلا با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و فعالیت‌های اکتشافی در سایر بخش‌های محدوده طلای هیرد نیز در دست اقدام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.