شناسایی ۵ مورد مثبت مالاریا در تربت‌جام

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ مورد مثبت مالاریا در شهرستان شناسایی شده است.

منصوره مکارم معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: با توجه به بیماریابی موارد مشکوک و مثبت توسط گروه بیماری‌های واگیر در شهرستان از ابتدای سال تاکنون ۵ مورد مثبت مالاریا شناسایی شده است.

او با بیان اینکه مبدأ اصلی ابتلا به بیماری در تربت‌جام نبوده و از استان‌های دیگر وارد این شهرستان شدند، افزود: خریداری ابزار چک حشره‌شناسی برای اولین بار در شهرستان به صورت مستقل بعد از تأمین اعتبار در دستور کار است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام ادامه داد: در آغاز بیماری مالاریا، نشانه‌های مقدماتی نظیر خستگی، احساس درد در عضلات، سردرد، تهوع و استفراغ، لرز‌های خفیف و درد در ناحیه کمر ممکن است وجود داشته باشد و دمای بدن به ۳۸ تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد برسد.

مکارم بیان کرد: آزمایش تشخیصی مالاریا به صورت رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان تربت‌جام انجام می‌شود و افراد با علائم مذکور می‌توانند برای انجام آزمایش مراجعه و در صورت ابتلا به صورت رایگان درمان شوند.

او تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری مالاریا در برخی از شهرستان‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان، توصیه می‌شود کسانی که به این استان مسافرت می‌کنند چنانچه طی دو هفته از بازگشت، دچار هر علامتی از بیماری شدند، سابقه مسافرت خود را به پزشک یا نیرو‌های بهداشتی اعلام نمایند تا آزمایش تشخیص مالاریا برای آن‌ها انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.