رفع تصرف از ۳۳ هکتار اراضی ملی در خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در ۳۳ مورد اقدام از سوی دستگاه‌های اجرایی ۳۳ هکتار اراضی ملی استان رفع تصرف شده است.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد در حاشیه جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: در حوزه کشاورزی از ابتدای امسال ۱۹۲ فقره تغییر کاربری بوده که پرونده قضایی تشکیل یا مستحدثات تخریب شده است.

او افزود: همچنین در حوزه راه و شهرسازی یک فقره رفع تصرف داشتیم و در حوزه شرکت آب منطقه‌ای نیز هفت هزار و ۱۱۶ متر مربع از حریم و بستر رودخانه‌ها رفع تصرف و تجاوز شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: در مسیر ۱۰ کیلومتری از پل شاهرود به سمت خوسف تصرفاتی انجام شده بود که رفع تصرف و بستر قانونی تعریف شد تا تعدی به این حریم نشود.

او بیان کرد: ۱۸ مورد هم بنیاد مسکن استان رفع تصرف کرده که متراژ آن پنج هزار و ۷۴ متر مربع است.

موحدی‌راد گفت: همچنین برای مشکل ۴۰ ساله درخصوص اراضی روستای عرب آباد طبس مصوبه‌ای داشتیم که قرار شد براساس قیمت کارشناسی ۷۰ درصد تخفیف و مابقی در چند قسط اراضی به مردم واگذار شود.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیر ایمن در محله صفامنش نیز دغدغه‌هایی ایجاد کرده و با وجود اینکه دستور تخریب صادر شده، اما گزارش ارایه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی قانع کننده نبود لذا مقرر شد اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال و دستگاه‌های مربوطه از این محله بازدید کنند تا تصمیم قاطع به منظور ساماندهی ساخت و ساز‌های غیر ایمن گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار