کتابخانه‌های عمومی زنجان از ۵۰۰ کلاس اوقات فراغت میزبانی می‌کند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه‌های عمومی سطح استان در تابستان سال جاری بیش از ۵۰۰ کلاس آموزشی را در رشته‌های مختلف ادبی، هنری، مهارتی، معارفی، روانشناختی و سرگرمی میزبانی می‌کند.

محمد رضاخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه غنی سازی اوقات فراغت از اهم اهداف کتابخانه‌های عمومی است، گفت: کلاس های آموزشی این اداره کل در ۸۲ باب کتابخانه‌ عمومی سطح استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: کتابخانه عمومی یک پایگاه اجتماعی فرهنگی است و کلاس‌های تابستانی "هدهد سفید" از ابتدای تابستان سال جاری با هدف غنی‌سازی و ساماندهی اوقات فراغت، انس با کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سراسر کتابخانه‌های عمومی سطح استان زنجان آغاز شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه برقراری عدالت فرهنگی از اهم اهداف برگزاری کلاسهای تابستانی هدهد سفید است، خاطرنشان کرد: پراکندگی این کلاس ها متمرکز بر شهرستان خاصی نبوده است.

به گفته این مسوول، بیش از ۱۰ هزار مخاطب در ۸۲ باب کتابخانه روستایی و شهری سطح استان از این کلاس ها استفاده کرده‌اند که در حیطه‌های مختلف ادبی، هنری، مهارتی، معارفی، روانشناختی و سرگرمی است.

این مسوول یادآور شد: پیرو تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با ادارات فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری، تلاش کردیم ویژه برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت از تنوع بالایی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه گروه سنی کودک از فعالترین مخاطبان کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت: برای این سن کلاس‌هایی همچون کارگاه‌های نقاشی و طراحی، خلاقیت، نمد دوزی، کار دستی و اوریگامی، نمایش خلاق، لگو، شاهنامه خوانی، نمایش عروسکی، آموزش قرآن، قصه گویی و کتابخوانی گروهی اجرا می‌شود.

رضاخانی با بیان اینکه نسل نوجوان ویژگی‌های خاص خود را دارد، افزود: در همین راستا شاهد برگزاری کلاس‌هایی از قبیل استاپ موشن (انیمیشن سازی، شعر و داستان‌نویسی خلاق، طراحی، ساخت صنایع دستی، آموزش زبان انگلیسی، سفره آرایی و شیرینی پزی خلاق، بافتنی با قلاب، آموزش کامپیوتر و اوریگامی پیشرفته بوده‌ایم که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی نوجوانان مواجه شد.

وی، به کلاس‌های ویژه رده سنی بزرگسال نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد، توسعه کسب و کارهای کوچک و خانگی و غنی‌سازی اوقات فراغت بزرگسالان مورد توجه کتابخانه‌های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت منحصر به فصل تابستان نیست و تلاش می‌کنیم این کلاس ها در طول سال استمرار داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.