مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان:

افزایش انس و علاقه‌ مردم به مطالعه کتاب در اولویت‌ رسانه‌ استانی است

لطیفی گفت:نگاه ویژه معظم‌له به امرکتاب وکتابخوانی ومنویات ایشان در این زمینه مویدلزوم توجه هرچه بیشترمدیران دستگاه‌های فرهنگی به این موضوع است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان در نشست مشترک مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و اهالی تألیف و نشر کتاب، با اشاره به جایگاه رفیع فرهنگ کتاب و مطالعه در دین مبین اسلام، گفت: در طول تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده‌است، همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند، ولی در این میان آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است، چرا که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رسالتش را با فرمان خواندن از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند منان به قلم سوگند یاد کرده و معجزه آخرین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده است.

او افزود: در اهمیت نقش کتاب در تکامل جوامع انسانی همین بس که تمام ادیان آسمانی و بزرگان تاریخ بشری از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و کتب مقدسی مانند قرآن مجید و نهج البلاغه نمود بارزی از این آثار بی نظیر هستند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان بااشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت: نگاه ویژه معظم‌له به امر کتاب و کتابخوانی و منویات ایشان در این زمینه موید تکلیف و لزوم توجه هر چه بیشتر مدیران دستگاه‌های فرهنگی به این موضوع مهم است.

لطیفی افزود: افزایش انس و علاقه‌ مردم به مطالعه کتاب از مهمترین اولویت‌های فرهنگی رسانه‌ استانی است که در این راستا از طرح‌های خلاقانه، ابتکاری و پیشنهاد‌های سازنده استقبال می‌کنیم.

رئیس رسانه استانی تولید آیتم‌های کوتاه و جذاب تلویزیونی، اجرای پویش استانی کتابخوانی، تقدیر از فعالان عرصه مطالعه و ترویج کتابخوانی در قالب برنامه‌هایی مانند کتاب صوتی کوتاه را از جمله راه‌های ترویج این فرهنگ اعلام کرد.

احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم اعتلای سطح فرهنگ و افزایش آگاهی و معلومات عموم مردم را فصل مشترک فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه استانی برشمرد و گفت: صدا و سیما در راستای رسالت ذاتی خود مبنی بر گسترش و اعتلای سطح فرهنگی جامعه می‌تواند در ایجاد علاقمندی و سوق دادن عموم مردم به سمت کتاب و کتابخوانی نقشی مهم و اساسی ایفا کند.

او با بیان اینکه بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی تا اول آذرماه ادامه دارد، افزود: برنامه‌های متعددی در این ایام انجام خواهد شد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به آئین رونمایی از تقریض رهبر معظم انقلاب بر کتاب مادران شهید و اختتامیه دومین دوره جایزه غزل منزوی اشاره کرد که امیدواریم با پوشش خبری رسانه استانی علاقمندان در اقصی نقاط استان زنجان از این برنامه‌ها استفاده کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.