لطیفی:

سرانه مطالعه جزو شاخصه های مهم توسعه یافتگی است

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان گفت: افزایش سرانه مطالعه یکی از شاخصه‌های مهم در توسعه یافتن جوامع است.

 خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان در دیدار باسرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش سرانه مطالعه یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی در دنیای امروزی است، گفت: وجود شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و کتابخانه‌های الکترونیک که باعث سهولت در دسترسی به اطلاعات شده‌اند می‌طلبد که متولیان فرهنگ در حوزه کتاب و کتابخوانی جهت حفظ مخاطب خود و سوق دادن عموم مردم به سمت کتابخانه‌ها تلاشی وافر و برنامه‌ریزی مدونی داشته باشند.

او با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، افزود: نگاه ویژه معظم‌له به امر کتاب و کتابخوانی و منویات ایشان در این زمینه موید تکلیف و لزوم توجه هر چه بیشتر مدیران دستگاه‌های فرهنگی به این موضوع مهم است.

لطیفی ادامه داد: افزایش انس و علاقه‌ مردم به مطالعه و کتابخوانی از مهمترین اولویت‌های فرهنگی رسانه‌ی استانی است که در این راستا از طرح‌های خلاقانه، ابتکاری و پیشنهاد‌های سازنده استقبال می‌کنیم.

رئیس رسانه استانی تولید آیتم‌های کوتاه و جذاب تلویزیونی، اجرای پویش استانی کتابخوانی، تقدیر از فعالین عرصه مطالعه و ترویج کتابخوانی در قالب برنامه‌هایی مانند کتاب صوتی کوتاه را از جمله راه‌های ترویج این فرهنگ اعلام کرد.

صادقی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هم در ادامه این جلسه اعتلای سطح فرهنگ و افزایش آگاهی و معلومات عموم مردم را فصل مشترک فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان و رسانه استانی برشمرد و گفت: صداوسیما در راستای رسالت ذاتی خود مبنی بر گسترش و اعتلای سطح فرهنگی جامعه می‌تواند در ایجاد علاقمندی و سوق دادن عموم مردم به سمت کتاب و کتابخوانی نقشی مهم و اساسی ایفا کند.

او با بیان اینکه ۷۲ کتابخانه عمومی و خیرساز کشور در استان زنجان قرار دارد، گفت: با توجه به مرحله پایانی جشنواره بین المللی کتابخوانی رضوی و شرایط حاکم کرونایی، از رسانه استانی درخواست می‌کنیم همچون سنوات قبل در مسیر تبلیغ این امر یاریگرمان باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.