بازدید مدیرکل صداوسیما و فرمانده سپاه زنجان از روند تولید تله فیلم نجات اربیل

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: هنرمندان همچون سربازان حاج قاسم از مرزها، باور‌های ملی و دینی کشور حراست می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در حاشیه بازدید از روند تولید تله فیلم نجات اربیل گفت: هنرمندان همچون سربازان حاج قاسم از مرزها، باور‌های ملی و دینی کشور حراست می‌کنند.

او افزود: وقتی داعش تکفیری و جنایتکار پشت دروازه‌های اربیل بود و تماس‌های رئیس اقلیم کردستان عراق با آمریکا و اروپا بی نتیجه مانده بود حاج قاسم به عنوان چهره بین المللی مقاومت امید و انگیزه را به کردستان هدیه کرد و عناصر داعش مفتضحانه به خاک مذلت افتادند.

لطیفی ادامه داد: بی شک توجه و علاقه شخص فرمانده فقید و مقتدر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هنر و ادبیاتِ جبهه مقاومت و علاقه او به بسط و اشاعه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از طریق زبان فاخر هنر، امری واضح و مشهود است و او با وجود مشغله‌های کاری حساس و فوق العاده خویش در ایران و منطقه همواره پای ثابت و یکی از علاقمندان جدی آثار هنری و مکتوب حوزه دفاع مقدس بود.

رئیس رسانه استانی بابیان اینکه این اثر تلویزیونی در راستای برنامه‌های مرتبط با کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان تولید می‌شود، گفت: نجات اربیل به عنوان یک اثر تلویزیونی فاخر یادآور رشادت بی بدیل رزمندگان غیور و شهدای مدافع حرم است که در هفته دفاع مقدس از شبکه اشراق و شبکه‌های سراسری سیما پخش خواهد شد.

نجات اربیل روایتگر روز‌هایی است که داعش به دروازه‌های اربیل رسیده بود و بیم آن می‌رفت که شهر به زودی اشغال و ساکنان قتل عام شوند.

در پی عدم کمک کشور‌های غربی و عربی مسعود بارزانی فورا با مقامات ایرانی تماس گرفته و به آن‌ها صریحا اعلام می‌کند که شهر در حال سقوط است، و نیازمند کمک و یاری ایران هستیم؛ از این رو که سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به یاری آن‌ها می‌شتابد.


این تله تئاتر در ۷۵ دقیقه به نویسندگی علیرضا حنیف و کارگردانی ساسان قجر در حال تصویربرداری است و هنرمندانی از استان‌های کردستان و زنجان در آن به ایفای نقش می‌پردازند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.