رقابت ۲۰ تیم در مرحله استانی طرح ملی دادرس

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۲۰ تیم شامل ۱۱ تیم خواهران و ۹ تیم برادران در مرحله استانی طرح دادرس شرکت کردند.

کاوسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در حاشیه مراسم اختتامیه یازدهمین دوره طرح ملی دادرس با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مسابقات استانی طرح ملی دادرس به مدت دو روز در بیرجند گفت: در این طرح ۳۰۸ دانش آموز در قالب ۱۱ تیم خواهران و ۹ تیم برادران از شهرستان‌های استان به رقابت پرداختند.

او افزود: شرکت کنندگان در این دوره در بخش‌های حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری، خونریزی، پانسمان و بانداژ، پناه گیری و خروج ایمن، شکستگی و آتل بندی، ارزیابی و احیای قلبی و ریوی و همین طور آزمون کتبی به رقابت پرداختند.

کاوسی بیان کرد: این طرح هر ساله با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعداد‌های علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و سطح آگاهی آن‌ها در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه تیم‌های برتر این مسابقات به عنوان نماینده استان در مرحله کشوری شرکت می‌کنند، گفت: طرح دادرس در سال تحصیلی گذشته در ۱۵۳ مدرسه سطح استان اجرا شده است.

حجت الاسلام درویشی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی به اهمیت اخلاق اشاره کرد و گفت: اخلاق در تمام عرصه‌ها از جمله عدالت، ایثار و فداکاری مورد توجه و اهمیت است.

تیم دختران شهرستان سرایان و پسران شهرستان طبس به عنوان برگزیدگان مسابقات به مرحله کشوری راه یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.