۴۱ درصد درخواست‌های مجوز کسب و کار نتیجه گرفت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از مجموع درخواست‌های مجوز کسب و کار که ثبت شده است، ۴۱ درصد آن‌ها صادر شده است.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از شهریور پارسال تاکنون ۵ هزار و ۵۱۲ درخواست مجوز کسب و کار از استان در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده است.

او افزود: تاکنون ۴۱ درصد این مجوز‌ها محقق شده است.

ذاکریان با تأکید بر اینکه مزایای این سامانه ملی باید بیش از گذشته در جامعه تبیین و تشریح شود بیان کرد: سه کارکرد اصلی درگاه ملی مجوز‌ها این است که برای هر کسب و کار شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور مجوز را شفاف کرده، پنجره واحد ثبت درخواست مجوز و رهگیری متقاضی تا دریافت مجوز تشکیل شده و ثبت، پیگیری شکایت و راهنمایی متقاضی از دستگاه صادرکننده کارکرد دیگر این سامانه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه به عنوان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مدعی العموم سرمایه‌گذاران در استان است اظهار کرد: از طرفی پاسخگوی سرمایه‌گذاران هستیم و پیگیری ثبت شکایات در درگاه ملی مجوز‌ها در خراسان جنوبی دنبال می‌شود.

او ادامه داد: در این ارتباط تاکنون ۲ دستگاه که همکاری لازم را در صدور مجوز‌ها نداشتند، به دستگاه نظارتی معرفی شدند و از طریق تعامل با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان یک شعبه ویژه برای رسیدگی به این موارد دایر شده است.

ذاکریان جذب سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه از کشور‌های همسایه و همسو را یکی از اولویت‌های استان ذکر کرد و گفت: استاندار از توسعه سرمایه‌گذاری به خصوص جذب سرمایه‌گذاران خارجی حمایت جدی دارد تا با ورود آن‌ها بتوانیم توسعه استان را رقم بزنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید الیاف شیشه با سرمایه‌گذاری خارجی در ناحیه صنعتی شهید کاوه خضری گفت: یکی از مشکلات زیرساختی این طرح، تأمین گاز مورد نیاز است که برای رفع آن پیگیری شده و با اجرای خط انتقال از دشتک زابل به نهبندان مشکل گازرسانی به صورت کامل رفع خواهد شد.

او عنوان کرد: میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی از ۹۹۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار در خرداد امسال رسیده که رشد ۲۷ درصدی دارد و میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در استان از ۸۶ میلیون دلار در ابتدای دولت به ۹۷ میلیون دلار در هم اکنون رسیده است که رشد ۱۱ درصدی دارد.

ذاکریان گفت: طرح‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی از ۱۳ طرح به ۲۶ طرح در هم اکنون رسیده که رشد ۱۰۰ درصدی دارد؛ همچنین تعداد طرح‌های فعال و دارای سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده از ۱۲ طرح به ۱۴ طرح رسیده که ۱۶ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.