آثار مسابقات قرآنی مدهامتان به مرحله داوری رسید

داوری ‌آثار رسیده در بخش های مختلف شانزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان در خراسان جنوبی از امروز در بیرجند ‌آغاز شد.

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد است که این دوره از مسابقات در رشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، اذان، حفظ کل، مکبری، ‌قرائت نماز، مفاهیم، معارف اهل بیت (ع)، حفظ جزء ۳۰ و استعدادیابی برگزار می شود و بخش ویژه کانون های مساجد شامل جلسات قرآن کریم، تولیدات هنری و تلاوت نور است.

داوری ‌آثار رسیده در بخش های مختلف این مسابقات امروز صبح  با حضور داوران بخش خواهران در بیرجند ‌آغاز شد.

حجت‌الاسلام محقی سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ثبت نام مسابقات قرآنی مدهامتان از اول اردیبهشت در سطح استان آغاز شد و تا ۳۱ تیر ادامه یافت، گفت: تاکنون هزار و ۱۰۹ فعال قرآنی و عضو کانون‌های فرهنگی هنری استان در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۵۸۸ نفر زن و ۵۲۱ نفر از آقایان هستند، افزود: از این تعداد ۳۱۲ نفر از شهرستان درمیان، ۶۹ نفر از شهرستان قائنات، ۸ نفر از فردوس، ۱۰۱ نفر از طبس، ۱۶ نفر از نهبندان، ۳۳ نفر از خوسف، ۴ نفر از سرایان، ۶ نفر از زیرکوه و ۱۱ نفر از شهرستان بشرویه در این مسابقات شرکت‌ کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محقی بیان کرد: بیشترین ثبت‌نام‌کنندگان مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین مربوط به شهرستان سرایان هستند.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به مقاطع سنی شرکت کنندگان در مسابقات عنوان کرد: مقاطع سنی کودکان شامل رده سنی زیر ۷ سال، نوجوانان شامل رده سنی ۷ تا ۱۶ سال و جوانان شامل رده سنی ۱۷ تا ۳۰ سال است.

او با بیان اینکه این مسابقات در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، ادامه داد: مرحله کشوری مهرماه به میزبانی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.