بیانیه تند مایک پنس علیه ترامپ

معاون پیشین ترامپ از او به دلیل تلاش برای ابطال انتخابات انتقاد کرد.

گرچه ترامپ مدت هاست کاخ سفید را ترک کرده است، اما هنوز وی در کانون توجهات قرار دارد. از دادن حق السکوت به یک زن پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تا نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده و فرار مالیاتی شرکت ترامپ، تنها بخشی از پرونده‌هایی است که علیه رئیس جمهور پیشین آمریکا در دادگاه‌های این کشور در جریان است. اکنون پرونده جدیدی علیه ترامپ درباره تلاش او به منظور ساقط کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده است، موضوعی که حتی باعث انتقاد هم حزبی‌های او شده است. 

به گزارش تله تریدر، مایک پنس، معاون سابق ترامپ و نامزد ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا از حزب جمهوریخواه امروز با صدور بیانیه‌ای دونالد ترامپ را محکوم کرد. 

در بیانیه پنس آمده است: قانون اساسی بر هر شخص و نهادی برتری دارد و هیچکس نمی‌تواند فراتر از آن عمل کند. کیفرخواست امروز علیه ترامپ یک موضوع مهم را یادآور شد و آن اینکه هر کسی که خود را بر قانون اساسی برتر بداند هرگز نباید رئیس جمهور آمریکا شود. 

بر اساس کیفرخواست ۴۵ صفحه‌ای جدید دادگاه فدرال آمریکا علیه ترامپ، او به دلیل تلاش برای اختلال در روند انتقال قدرت به چهار جرم متهم است که می‌تواند او را با حکمی تا ۲۰ سال حبس مواجه کند. 

مایک پنس که اکنون در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان با ترامپ رقابت می‌کند، بر اساس کیفرخواست دادگاه چندین بار با درخواست رئیس جمهور وقت آمریکا به منظور مداخله در روند انتقال قدرت مخالفت کرده و اعلام کرده بود او چنین قدرتی ندارد.

ترامپ پیشتر در پستی در شبکه اجتماعی خود، «تروت سوشیال» نوشت که انتظار این اتهام‌ها را دارد. او آن را یک «ادعانامه ساختگی دیگر» و تلاشی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ توسط یک دادستان «مجنون» توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
این از همه اشون بهتره
آخرین اخبار