متقاضیان پیاده روی اربعین فرصت ثبت نام در سامانه سماح را از دست ندهند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از متقاضیان پیاده روی اربعین خواست هرچه زودتر اطلاعات خود را در سامانه سماح ثبت کنند.

دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان با اشاره به این که ثبت نام در سمانه سماح از ۳ مرداد آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد گفت: متقاضیان پیاده روی اربعین حتما هر چه زودتر اطلاعات خود را اعم از مرز مورد نظر و تاریخ خروج خود از کشور را در سامانه سماح ثبت کنند زیرا امسال برای مرزها ظرفیت بندی شده است.

او افزود: امسال برای هر مرز ظرفیت مشخصی تعیین شده و در صورت پر شدن ظرفیت، متقاضی باید روز دیگر  و یا مرز دیگری را انتخاب کند.

دستگردی بیان کرد: در سامانه سماح روزهای شلوغ مرز ها مشخص شده است و از هم استانی ها به خصوص سالمندان و افراد خاص می خواهیم از انتخاب روزهای شلوغ پرهیز کنند و افراد خاص در صورت اینکه تصمیم نهایی برای پیاده روی اربعین را گرفته اند علاوه بر پرهیز از سفر در روز های شلوغ، حتما یک همراه داشته باشند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: امسال برای سهولت تردد زائرین، تعداد مرز و ظرفیت گیت ها بیشتر شده است و همچنین در تلاشیم تا با برنامه ریزی درست در مورد اتوبوس ها بتوانیم با افزایش تعداد اتوبوس و ترغیب زائرین به سفر با قطار برای رسیدن به مرز از شدت شلوغی در روز های سفر کم کنیم.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: زائرین حتما بحث ثبت نام در سامانه سماح را جدی بگیرند و همچنین اگر قصد سفر گروهی دارند به صورت گروهی با انتخاب سرگروه در این سامانه ثبت نام کنند.

مسیر نجف_کربلا کوتاه ترین و امن ترین مسیر پیاده روی اربعین

دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: طبق پیشنهاد ما بهترین مسیر برای انتخاب پیاده روی اربعین مسیر نجف_ کربلا است زیرا تمام موکب های پذیرایی و امکانات در این مسیر است و از نظر امنیتی برای زائرین بهترین گزینه است.

او افزود: زائرین شماره همراه های متعدد در سامانه ثبت کنند و بارکد نهایی را روی وسایل خود بچسبانند تا در صورت گم شدن خود و یا وسایلشان به راحتی پیگیری های لازم صورت بگیرد.

دستگردی بیان کرد: افراد در انتخاب کاروان ها دقت کنند و برای جلوگیری از سودجویی ها در گروه های مورد اعتماد ثبت نام کنند و این شرایط فراهم شده که مساجد، هیئات و دفاتر زیارتی که داوطلب هستند اعلام آمادگی کنند و با تأیید از سمت حج و زیارت، اسامی اعلام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.