۱۵ پایگاه اورژانس در خراسان جنوبی ساخته می‌شود

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: ۱۵ پایگاه اورژانس در استان در حال ساخت است.

عباسی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: ۱۵ پایگاه اورژانس در استان در حال ساخت است که این پایگاه‌ها از ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او اعتبار مورد نیاز برای تکمیل هر پایگاه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

عباسی با بیان این که براساس استاندارد تعریف شده در شهر‌ها به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت و در جاده‌ها به ازای هر ۴۰ کیلومتر باید یک پایگاه اورژانس فعال باشد، عنوان کرد: خراسان جنوبی در این زمینه از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: زمان رسیدن بر سر بیمار در شهر‌ها در ۸۰ درصد حوادث باید زیر ۸ دقیقه و در جاده‌ها باید زیر ۱۴ دقیقه باشد که در خراسان جنوبی این نرخ در شهر‌ها ۷ دقیقه و در جاده‌ها ۱۲ دقیقه است.


بیشتر بخوانید


او تعداد پایگاه‌های اورژانس استان را ۸۵ پایگاه عنوان کرد و ادامه داد: این پایگاه‌ها ۲۴ ساعته در استان فعال و آماده خدمات رسانی به مردم است.

عباسی تعداد آمبولانس‌های این پایگاه‌ها را ۱۲۹ دستگاه برشمرد که از این تعداد ۸۵ دستگاه فعال است و مابقی پشتیبان و یا در حال تعمیر و رفع نواقص هستند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی از دو پایگاه هوایی در شهرستان‌های بیرجند و طبس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس برای پشتیانی حوادث با تلفات بالا در شهرستان‌های نهبندان، فردوس و طبس برخوردار است.

او تعداد نیرو‌های فوریت پزشکی در این پایگاه‌ها را ۵۶۰ نفر اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.