امام حسین (ع) محور وحدت میان شیعه و اهل تسنن

علمای شیعه و اهل تسنن شهرستان نهبندان در مراسمی امام حسین (ع) را محور وحدت میان شیعه و اهل تسنن و احیاگر اسلام نای محمدی دانستند.

به مناسبت ایام محرم مراسم بزگداشت و تعظیم شعائر حسینی در روستای طبسین بخش مرکزی نهبندان با حضور مردم و علمای اهل تسنن و تشیع برگزار شد. 
 مولوی کریم سعادت کوشا از علمای اهل تسنن نهبندان در این مراسم با اشاره به جایگاه قرآن کریم به تبیین حقوق قرآن بر مسلمانان پرداخته و با بیان حدیث ثقلین بر وحدت مسلمانان تاکید کرد.

او افزود: زمان یزیدیان، احکام و فرامین قرآن ضایع می‌شد و نسبت به آن بی تفاوت شده بودند لذا حرکت امام حسین علیه السلام برای احیای قرآن و زنده نگه داشتن دین اسلام و همچنین احیاء امر به معروف و نهی از منکر بوده که در همین راه به شهادت نیز رسیدند.

مولوی سنجرانی نیز گفت: اهل تسنن در این ایام برای شهادت امام حسین علیه السلام صدقه می‌دهند و روح امام حسین را با قرآن خوانی و گفتن مناقب ایشان تعظیم می‌کنند؛ اطعام دارند و شهادت امام حسین (ع) را گرامی داشته و محرم را تعظیم می‌کنند.

 حجه الاسلام نجمی پور امام جمعه نهبندان هم در این مراسم گفت: اهل تسنن و اهل تشیع در این منطقه به‌طور مسالمت آمیز همراه با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می‌کنند و این وحدت، تحسین دوستان و وحشت دشمنان را برانگیخته است.

 در بین اهل تسنن طبسین شهرستان نهبندان، همچون سنوات گذشته، قرآن خوانی و اطعام مردم از برنامه‌هایی است که در تاسوعا و عاشورای با هدف تعظیم شعائر حسینی و به میزبانی مردم طبسین برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.