گرد و خاک مهمانی که کنگر خورده و لنگر انداخته

برای ۲۴ ساعت آینده وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در مناطق مختلف خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شدت ناپایداری‌ها سبب کاهش میزان دید افقی در اغلب نقاط استان شد به طوریکه در حاجی آباد دید افقی به هزار، بیرجند ۳ هزار، قاین، طبس و نهبندان ۴ هزار، سربیشه ۶ هزار، فردوس ۷ هزار، بشرویه و سرایان ۸ هزار متر کاهش یافت همچنین بیشترین سرعت وزش باد نیز در این مدت در ایستگاه علی آباد زارعین با ۶۷ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

او افزود: مطابق با الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی و تقویت باد‌های ۱۲۰ روزه همچنان تا اوایل هفته آینده در استان وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در منطقه قابل پیش بینی است و در نوار شرقی،  بادخیز و مستعد استان نیز توفان و گرد وخاک دور از انتطار نخواهد بود.

زارعی با بیان اینکه به لحاظ دمایی، تغییرات دما امروز به طور نسبی کاهش می‌یابد و طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، بیان کرد: روز‌های شنبه و یکشنبه تا حدودی از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۲۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم و طبس با حداکثر دمای ۴۶ درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان بوده اند.

او تصریح کرد: تغییرات دمایی مرکز استان نیز در این مدت بین ۲۴ و ۳۹ درجه ثبت شد.  

برچسب ها: گرد و خاک ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار