رکورد زنی در حوزه جوجه ریزی در خراسان جنوبی/ با مازاد تولید مرغ مواجهیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون در استان به صورت ماهانه بیش از ۳ میلیون قطعه جوجه تولید می‌شود که رکورد جدیدی به حساب می‌آید.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اکنون در بحث جوجه ریزی در استان بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به رکورد رسیده‌ایم و حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه در ماه تولید می‌شود. 

او با اشاره به وضعیت بازار فعلی مرغ در استان، افزود: هم اکنون مرغ به وفور در بازار استان موجود بوده و حتی به بیشترین میزان عملکرد هم رسیده‌ایم. 

جعفری با بیان اینکه میزان تولید در هفته آینده به ۲۴۰ تن در روز خواهد رسید، اظهار کرد: اکنون میزان تولید روزانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن بوده و مصرف در داخل استان ۵۰ تن است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه به مرحله‌ای رسیده‌ایم که با وجود ارسال مرغ به استان‌های همجوار باز هم با مازاد مواجهیم، تصریح کرد: حتی در یک هفته اخیر با توجه به افزایش مصرف هیأت‌ها و همچنین نذورات مردمی باز هم کمبودی در این زمینه نداریم. 

او ادامه داد: هم‌اکنون عرضه مستقیم مرغ با قیمت ۷۳ هزار تومان و در خرده فروشی با قیمت ۸۰ هزار تومان انجام می‌شود که این قیمت در کشور بیش از ۱۰۰ هزار تومان است.

جعفری با اشاره به وضعیت جوجه‌ریزی، بیان کرد: اکنون میزان جوجه ریزی در استان خراسان جنوبی در بالاترین حد خود است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در زمینه رصد و پایش بازار مواد پروتئینی و اطلاع رسانی مطلوب به مردم نیز اقدامات متعددی انجام شده است تا مردم از مراکز عرضه مستقیم گوشت مرغ مطلع شوند. 

او با تأکید بر اینکه مردم استان نگران تأمین گوشت مرغ مورد نیاز خود نباشد، گفت: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.