معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ؛

خانه‌های بهداشت حق توزیع داروهای سقط جنین ندارند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دارو‌های پیشگیری از بارداری تنها در داروخانه‌ها آن هم طبق توصیه پزشک توزیع می‌شود و مراکز و خانه‌های بهداشت حق توزیع چنین اقلامی را ندارند.

کیانی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طبق قانون جوانی جمعیت و اهمیت سلامت مادر و جنین، صرفاً داروخانه‌های بیمارستانی اجازه توزیع دارو‌های سقط جنین آن هم با تجویز متخصص زنان و ممهور به مهر بیمارستان همراه با چندین مدرک قانونی لازم دارند.

او با بیان اینکه شرکت‌های پخش تنها اجازه دارند این دارو‌ها را در داروخانه‌های بیمارستانی با رصد دقیق و سختگیرانه توزیع کنند، افزود: همچنین دارو‌های پیشگیری از بارداری فقط در داروخانه‌ها آن هم طبق توصیه پزشک توزیع و مراکز و خانه‌های بهداشت حق توزیع چنین اقلامی را ندارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: باتوجه به اهمیت سلامت جامعه و توجه به قانون جوانی جمعیت نظارت بر لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت جدی صورت می‌گیرد، چرا که محصولات غیرمجاز و قاچاق می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی برای همه مصرف کنندگان به خصوص مادران باردار، شیرده و کودکان شود، در بحث قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی نیز نظارت و بازرسی‌های زیادی برای جلوگیری از ورود آن به استان وجود دارد.

کیانی با بیان اینکه تمام مواد آرایشی و بهداشتی باید شناسه و برچسب اصالت داشته باشند، اظهار کرد: افراد می‌توانند در صورت مشاهده کالای بدون برچسب اصالت صحیح، شکایت خود را از طریق شماره ۱۹۰ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار