مراجعه بیش از هزار تا ۱۵۰۰ زوج نابارور به مرکز ناباروری جهاددانشگاهی

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت : سالانه بیش از هزار تا ۱۵۰۰ زوج نابارور به این مرکز مراجعه کرده و تحت درمان قرار می‌گیرند.

کریمی مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به درصد بالای موفقیت درمان در این مرکز گفت : در حال حاضر موفقیت درمان ناباروری در مراکز پیشرفته درمانی ایران حدود ۳۰ تا ۳۷ درصد است که مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه هم موفق شده به این درصد برسد و این امر نشان می‌دهد که این مرکز همپای مراکز پیشرفته‌ای همچون رویان و ابن سینا در درمان ناباروری پیش می‌رود.

به گفته کریمی این میزان موفقیت در درمان زوجین نابارور مورد تایید معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هست، چرا که این معاونت هر شش ماه یکبار راستی آزمایی را در این زمینه از طریق تماس با زوجین درمان شده انجام می‌دهد.

کریمی به استقبال خوب زوجین نابارور از مراجعه به این مرکز اشاره کرد و گفت: علاوه بر درصد بالای موفقیت درمان، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی با تمام بیمه‌های پایه از جمله تامین اجتماعی و بیمه سلامت قرارداد دارد و طبق تعرفه‌های اعلامی، ۹۰ درصد هزینه‌های درمان زوجین توسط این بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

وی یکی از مشکلات فعلی این مرکز را عدم نوسازی و به روزرسانی تجهیزات آن عنوان کرد و با اشاره به فعالیت چندین ساله این مرکز افزود: برخی تجهیزات مرکز عمر مفید خود را پشت سرگذاشته و نیاز به نوسازی و به روز رسانی دارند که در این زمینه نیازمند حمایت ویژه از سوی مسئولین هستیم.

کریمی ادامه داد: به طور مثال دستگاه میکرواینجکشن مرکز حتما نیاز به به روزرسانی دارد، چرا که قلب یک مرکز درمان ناباروری، آزمایشگاه "جنین شناسی" آن است و این دستگاه نقش مهمی در این آزمایشگاه دارد. با استفاده از این دستگاه، جنین شناس اقدام به انتخاب اسپرم کرده و آن را داخل تخمک تزریق می‌کند. در حال حاضر مدل‌های به روزی از این دستگاه به بازار آمده که مجهز به سیستم "لیزر هچینگ" هستند که وجود این سیستم موجب می‌شود هم کیفیت تخمک‌ها افزایش پیدا کرده و هم تعیین جنسیت جنین امکان پذیر شود، برای همین جهت ارتقا کیفیت درمان و رسیدن به درصد‌های بالاتر درمان ناباروری، نیازمند خریداری مدل به روز این دستگاه هستیم.

وی افزود: علاوه بر این به مدل جدید دستگاه "ورک استیشن" هم نیاز داریم، دستگاهی که قادر به تشخیص بیماری‌های ژنتیکی جنین تشکیل شده است و می‌تواند در جمع‌آوری و آماده‌سازی تخمک برای تزریق اسپرم کمک کند.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: در مجموع هرچه تجهیزات به روز و جدید باشند، درمان زوجین نابارور با موفقیت بیشتری انجام می‌شود.

وی به لزوم توسعه تجهیزات مرکز درمان ناباروری هم اشاره کرد و افزود: افزایش و توسعه تجهیزات موجب می‌شود بتوانیم زوجین بیشتری را تحت درمان قرار دهیم.

کریمی با اشاره به نرخ بالای ناباروری در استان گفت: در حال حاضر نرخ ناباروری در کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و باید مراکز درمان ناباروری این استان بصورت ویژه‌تری حمایت شده و تجهیزات آن‌ها به روز شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.