ذخایر خون کرمانشاه مطلوب است

مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه ذخایر خون در حال حاضر مطلوب است، گفت : به گروه‌های منفی خصوصا ab و o منفی بیش از سایر گروه‌های خونی دیگر نیاز داریم.

مریم میرزاده مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است، گفت : بیمارانی هستند که زندگی آن‌ها وابسته به خون اهدایی است و از طرفی در بین فرآورده‌های خونی عمر نگهداری پلاکت فقط سه روز است که این مساله نیاز به اهدای خون را دائمی می‌کند.

مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: پایگاه مرکزی همه روزه به غیر از ایام تعطیل از هشت صبح الی ١٩ پذیرش اهداکننده دارد و در ایام تعطیل از ساعت هشت و ٣٠ دقیقه صبح تا یک و ٣٠ دقیقه بعد از ظهر پذیرای اهداکنندگان هستند.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد از اهداکنندگان خون در استان به صورت مستمر سالی دوبار خون اهدا می‌کنند، ادامه داد: از خون کامل اهداکنندگان حداقل سه فرآورده از جمله گلبول قرمز (پکسل)، پلاسما و پلاکت برای نیاز بیماران به دست می‌آید.

میرزاده از نیاز روزانه ۱۵۰ واحد پلاکت در مراکز درمانی کرمانشاه خبر داد و گفت: عمر این فرآورده خونی سه روز است بنابراین نیاز به خون دائمی است.

مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه ذخایر خون در حال حاضر مطلوب است، خاطرنشان کرد: گروه‌های منفی خصوصا ab منفی و o منفی بیش از سایر گروه‌های خونی نیاز داریم.

وی ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم پویش نذر خون با شعار «اهدای خون، فرهنگ حسینی نزد عاشقان» در کرمانشاه آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت دو مرکز خون‌گیری در سطح شهر کرمانشاه، تصریح کرد: مرکز اهدای خون در اداره‌کل انتقال خون کرمانشاه هر روز از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۹ به صورت ۲ شیفت و در روز‌های جمعه از ۸ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۳ ظهر فعال است و همچنین پایگاه خونگیری معتضدی واقع در بیمارستان معتضدی هر روز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۳ دایر است.

میرزاده خاطرنشان کرد: پایگاه مرکزی انتقال خون کرمانشاه در روز‌های غیرتعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و در روز‌های تعطیل به جزء تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه آماده پذیرش مراجعه‌کنندگان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.