توهین دشمنان به اسلام از سر استیصال و بیچارگی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اقدامات دشمنان برای توهین به مقدسات اسلام و آتش‌زدن قرآن کریم از سر استیصال و بیچارگی است.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی این شهر برگزار شد گفت: آنچه در عمر انقلاب اسلامی از سوی دشمنان بر سر ملت ایران آمده به دلیل تقابل حق و باطل است و آنچه در سوئد اتفاق افتاد نشان دهنده تفکر جبهه باطل است که بدون منطق در طول تاریخ با زر و زور و تحقیر و توهین و فتنه‌ها و جنایت کار خود را پیش برده، و واقعه کربلا اوج این موضوع است.

وی افزود:جبهه باطل می‌خواهد همه دنیا را برده خود داشته باشد لذا متوسل به زور شده و می‌خواهد همه خرده فرهنگ‌ها از بین برود.

خطیب جمعه بیرجند گفت: دشمن از سر استیصال به روش‌های ننگین رو آورده لذا مسلمانان این اقدام را محکوم کرده و باید بدانند با این قبیل اقدامات مذبوحانه، عشق و علاقه به اهل بیت (ع) و قرآن بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان افزود: امید است بتوانیم از این ایام حداکثر استفاده را داشته باشیم و سال به سال بر شکوه مراسم‌ها افزوده شود.

حجت الاسلام مختاری گفت: ریشه اغتشاشات هم مطالبات ناحق است و در طول تاریخ بیشترین انرژی را از جهان اسلام گرفته طوری که مطالباتی از سوی عده‌ای مغرض به افرادی ناآگاه القا شد که در شأن دنیای اسلام نیست.

وی یادآور شد: در دوران بعد از انقلاب هم اقدامات بسیاری شده گرچه عقب ماندگی و کمبود‌های زیادی هم وجود دارد که بخشی مربوط به فتنه دشمنان است، اما بخشی مطالبات ناحق است که توسط عده‌ای به عنوان اصلاحات، اعتدال گرایان، ایران دوستی و میهن‌گرایی مطرح می‌شود و انرژی کشور را می‌گیرند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مطالبات ناحق حرکت قطار انقلاب را دچار کندی می‌کند افزود: ماه محرم سند زنده بر این مطالبات است و یکی از آن‌ها که دشمنان و مستکبران پشت آن هستند و کار خود را توسط افراد ناآگاه پیش می‌برند جدایی دین از سیاست است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه موضع دین و سیاست ابعاد گسترده‌ای دارد ادامه داد: دشمن به خوبی متوجه است که از بیرون نمی‌تواند آسیب بزند بلکه به دنبال ایجاد استهاله فرهنگی از درون بوده و از راه جنگ فرهنگی وارد شده، چون نمی‌تواند از راه محرم و فاطمیه وارد شود با حرکت شیطانی مرموز، نرم و خاموش تلاش دارد نظام اسلامی را استهاله کند و ذهن‌ها را به سمتی ببرد که دین با سیاست کاری ندارد.

وی گفت: دشمن با نفاق به اصطلاح دنبال اصلاحات است لذا این جریان خطرناکی بوده البته تاکنون راه به جای نبرده‌اند، زیرا درایت رهبری و حمایت مردم مقابل این دیدگاه بوده است.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمن خیال تبدیل شدن ایران به نظام سکولار را به گور خواهد برد عنوان کرد: محرم، عاشورا و حماسه خونین و بزرگ کربلا ظرفیت‌های زیادی دارد که مهمترین آن سیاسی بوده لذا ابهامات و سوالات با تعمق در این حادثه بزرگ قابل حل است.

برچسب ها: نمازجمعه ، خطبه نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار