افتتاح طرح‌های زیست محیطی در شهرستان‌های استان تهران

در جریان سفر یک روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به شهرستان‌های استان تهران، فاز اول سامانه تصفیه پساب شهری پالایشگاه نفت تهران و سامانه تصفیه فاضلاب بیمارستان کودکان حکیم افتتاح شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بازدید از پالایشگاه نفت تهران و سازمان توسعه منابع انرژی گروه صنعتی شهید عارفی، فاز اول سامانه تصفیه پساب شهری شرکت پالایشگاه نفت تهران را افتتاح کرد.

همچنین با حضور دکتر علی سلاجقه، سامانه تصفیه فاضلاب بیمارستان ۲۶۶ تخت خوابی کودکان حکیم با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز افتتاح شد.

معاون رئیس جمهور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان کودکان حکیم وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه براساس قانون مدیریت پسماندها، بیمارستان‌ها مکلفند پسماند‌های ویژه و پساب خود را بی خطرسازی و تصفیه کنند، گفت: خوشبختانه این موضوع در این بیمارستان به نحو مطلوب انجام می‌شود.

دکتر سلاجقه تأکید کرد: این بیمارستان خیرساز از جنبه‌های محیط زیستی جزو بیمارستان‌های رده بالای کشور است.

ایشان افزود: این مرکز درمانی از لحاظ شاخص‌های بی خطرسازی پسماند و تصفیه فاضلاب، از آخرین استاندار‌های علمی دنیا بهره برده و می‌تواند الگوی مناسبی برای بیمارستان‌های کشور باشد و در فرآیند رقابتی بیمارستان‌های مدیریت سبز که در حال پیگیری هستیم، این مجموعه قادر به کسب امتیاز بالایی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه و در جریان بازدید از مجموعه پالایشگاه نفت تهران، فاز نخست سامانه تصفیه پساب شهری این مجموعه را افتتاح کرد و گفت: با اجرای این طرح، حدود ۱۰ هزار متر مکعب در آب شرب تهران صرفه جویی خواهد شد و امیدواریم تا یک سال آینده این مجموعه از مصرف آب شرب تهران کاملاٌ بی نیاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار