تندیس و پوستر جایزه ملی محیط زیست ایران رونمایی شد

تندیس و پوستر سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست ایران، با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در محل معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی این سازمان، رونمایی شد.

به نقل از دبیرخانه سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس و پوستر جایزه ملی محیط زیست با اشاره به اینکه این رویداد از ارکان مهم و فرهنگسازی و گسترش اخلاق و سوادمحیط زیستی در جامعه محسوب می‌شود، گفت: توجه و نگاه دولت مردمی به موضوع محیط موجب شد تا در راستای اجرای اصل ۵۰ قانون اساسی و مصوبات شورایعالی محیط زیست، اعطاء جایزه ملی محیط زیست برای سیزدهمین دوره در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اهتمام دولت بر مردمی سازی، بومی سازی و مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست و منابع ملی است، گفت:هر کجا که از ظرفیت و همراهی مردم استفاده کرده ایم، تجربه نشان داده که در آن حوزه موفق‌تر بوده ایم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود:از جمله ویژگی‌های جایزه ملی محیط زیست این است که در آن اقدامات فردی و گروهی در قالب شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بررسی و ارزیابی می‌شود.

آقای سلاجقه گفت: خوشبختانه در حوزه محیط زیست یک مطالبه گری جدی در سطح حاکمیت و قوای سه گانه و خود مردم شکل گرفته و موجب شد در بسیاری از موارد مردم از مسئولین هم جلوتر باشند.

وی افزود: این موضوع در مقوله‌هایی مانند حفاظت از منابع آبی، مدیریت پسماندها، گسترش فضای سبز و بطور کلی در ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه محیط زیست مشهود بوده و قابل تقدیر است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه اگر چه اقدامات رو به جلویی در عمومی سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست انجام شده است، اما همچنان با نگاه کلی به وضعیت محیط زیست، ضروری است و لزوم اقدامات بیشتر در این زمینه کاملا محسوس است.

سلاجقه گفت: امیدوارم اخلاق و فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کشور نهادینه شود و اقداماتی مانند جایزه ملی محیط زیست در این خصوص الگویی برای توسعه مشارکت عمومی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار