درخواست اعتبار برای جبران خسارات خشکسالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: استاندار در نامه‌ای هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات خشکسالی از مرکز درخواست کرده است.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به شدت خسارات ناشی از خشکسالی در استان هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار از مرکز درخواست شده است.

او افزود: چند سال است که اعتباری به خراسان جنوبی برای جبران خسارات خشکسالی پرداخت نشده و این درخواست اعتبار در ۱۲ سرفصل بوده که طی نامه‌ای با امضای استاندار به تهران ارسال شده است.

آخوندی بیان کرد: تأمین آب شرب، جلوگیری از هدررفت آب، تقویت شبکه‌های انتقال آب، بازسازی و مرمت قنوات و مقابله با بیابان‌زایی از جمله این سرفصل‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: برآورد خسارات خشکسالی در سال آبی - زراعی جاری از مهر پارسال تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان بوده است.

او با تأکید مجدد بر اینکه سال‌ها است در حوزه کشاورزی خسارتی به استان پرداخت نشده است، ادامه داد: امید است با جذب اعتبارات در بخش‌های زیرساختی و استمهال اقساط کشاورزان بتوان کمکی به جبران خسارات کرد.


بیشتر بخوانید


آخوندی تصریح کرد: اعتبارات پیشگیری و مقابله با خشکسالی در حوزه زیرساخت‌ها اهمیت دارد که به خراسان جنوبی در سال‌های اخیر ابلاغ نشده از همین رو باید به این بخش توجه جدی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: مقابله با خشکسالی و آفات به ماندگاری جمعیت در استان کمک می‌کند؛ پس باید تلاش کرد در این بخش از کشاورزان در زمینه جبران خسارات حمایت شود.

خشکسالی مستمر که بیش از ۲ دهه در خراسان جنوبی به طول انجامیده، ۹۹ درصد مساحت استان را در برگرفته است؛ از همین رو برداشت برخی محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی را تحت تأثیر قرار داده است.

افزایش انواع آفات در باغات و مزارع، آفات نوظهور و ثانویه هر سال خساراتی به محصول کشاورزان وارد می‌کند. همچنین کاهش جمعیت دامی استان از دیگر اثرات خشکسالی است.

برچسب ها: خشکسالی ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.