هشدار‌ پلیس سیرجان در خصوص پیشگیری از سرقت منازل

جانشین فرمانده انتظامی سیرجان از شهروندان خواست، با توجه به سوء استفاده سارقان از خالی بودن منازل، باغ‌ها و اماکن خصوصی هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند.

داراب قنبری گفت: یکی از جرایمی که در اثر غفلت و سهل انگاری مال باختگان رخ می‌دهد، سرقت از باغ ها، ویلا‌ها و اماکن خصوصی شهروندان است که سارقان با توجه به خالی بودن این مکان‌ها و نصب نکردن تجهیزات ایمنی و ضد سرقت، سوء استفاده می کنند و اموال موجود در آن‌ها را به سرقت می‌برند.

او افزود: رعایت نکردن نکات ایمنی در راه‌های ورودی و خروجی اماکن، استفاده نکردن از سیستم‌های امنیتی و حفاظتی، رعایت نکردن اصول ایمنی پس از پایان ساعت کار یا تعطیلات، استخدام افراد نامطمئن و اعتماد بی جا به آن ها، دسترسی مراجعان به کلیه بخش‌های ساختمان بدون وجود ضرورت، کنترل نکردن ورود و خروج افراد، نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اسناد مالی در مکان‌های غیر امن ساختمان و اطلاع نداشتن از موجودی دقیق اموال و کنترل نکردن دوره‌ای آن‌ها می‌تواند از جمله دلایل و بستر‌های وقوع سرقت در اماکن خصوصی باشد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با بیان اینکه برای جلوگیری از سرقت در اماکن نکات بسیار زیادی است که صاحبان اماکن می‌توانند با رعایت آن‌ها از وقوع سرقت از سوی سارقان جلوگیری کنند، تصریح کرد: مالکان اماکن خصوصی باید راه‌های ورودی به ساختمان را ایمن سازند و ساختمان را به تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین‌های مدار بسته و ... مجهز کنند و مطمئن شوند که کلید ساختمان در اختیار افراد ناشناس یا غیرمطمئن قرار ندارد و پس از پایان ساعت کار و هنگام خروج، از خالی بودن ساختمان مطمئن شوند و کلیه در‌ها و پنجره‌ها را ببندند.

 قنبری با قدردانی از حسن توجه شهروندان به توصیه‌های پلیس، از شهروندان خواست، هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ مطرح کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۱ تير ۱۴۰۲
جانشین فرمانده انتظامی سیرجان از شهروندان خواست، با توجه به سوء استفاده سارقان از خالی بودن منازل، باغ‌ها و اماکن خصوصی هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
حتما ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت از فروشندگان بخواهید
۱۱:۱۲ ۲۱ تير ۱۴۰۲
به هیچ توصیه ای از طرف هیچکس گوش ندید چون شما که تخصصی در شناخت روشهای سرقت یا کاربردی بودن روشها، سیستمها و تجهیزاتی که به عنوان ضد سرقت معرفی میشن ندارید و به سادگی گول میخورید، پس اولا فقط از فروشندگان خیلی معتبر و با سابقه خرید کنید و دوم اینکه حتما ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت برای هر چیزی که به عنوان ضد سرقت میخرید از فروشندگان بخواهید وگرنه فقط باید دعا کنید که سارقین سراغ شما نیان
آخرین اخبار