سرقت ۲۰۰ میلیون تومان کالا از انباری ساختمان مسکونی

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند ۴ نفره سارقان انباری منازل و مجتمع‌های مسکونی شرق و شمال شرق تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ششم دی ماه پرونده‌ای با موضوع چهار فقره سرقت انباری در یک مجتمع مسکونی از طریق کلانتری ۱۰۲ پاسداران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارسال شد.

وی عنوان کرد: یکی از شاکیان در تحقیقات بیان کرد، ساعت ۸ شب از طریق یکی از همسایگان ساختمان روبرو متوجه شدم شخص ناشناسی از درب پارکینگ ساختمان خارج و با دیدن یکی از همسایگان از محل گریخته است. بلافاصله اهالی ساختمان به پارکینگ مراجعه و متوجه تخریب قفل ۴ باب انباری و سرقت وسایل آنان شده و مشخص شد، اموالی شامل سه تخته فرش، حدود ۱۰۰ کیلو برنج، تعداد ۴ حلقه لاستیک خودرو و ... به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال به سرقت رفته است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع رسیدگی به پرونده بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در گام اول تحقیقات تیمی از کارآگاهان به محل سرقت مراجعه و با بررسی دوربین‌های مداربسته جغرافیای وقوع جرم متوجه می‌شوند سارقان با یک دستگاه خودرو پراید ۱۴۱ سفیدرنگ با پلاک مخدوش در محل حاضر، سپس دو نفر از خودرو پیاده و از درب پارکینگ وارد ساختمان می‌شوند و با تخریب قفل انباری‌ها اموال موجود در آن‌ها را سرقت می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق می‌شوند پلاک اصلی خودرو را شناسایی کنند و بلادرنگ مالک خودرو بنام طاهر به پایگاه دعوت و در تحقیقات اظهار کرد: خودرو را با واسطه به شخصی بنام توکل فروخته و مبلغی از ثمن معامله را نیز دریافت نکرده است.


بیشتر بخوانید


سرهنگ مجیدی با اشاره به اینکه با بررسی سوابق توکل معلوم شد وی دارای سابقه سرقت موتورسیکلت است، افزود: دستور توقیف خودرو در سامانه پلیس ثبت شد، تا اینکه دوازدهم دی ماه خودرو به همراه سه نفر بنام‌های توکل، هوشنگ و صفورا (همسر توکل) توقیف و مقادیر قابل توجهی لوازم منزل شامل ظروف آشپزخانه، تلویزیون و بخاری برقی  از داخل خودرو کشف شد.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های انجام شده، متهمان ردیف اول و دوم ضمن اعتراف به ارتکاب سرقت‌های انباری  فردی به هویت شهروز را بعنوان مالخر معرفی و گفتند که فرش‌های مسروقه را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به او فروخته اند. با بررسی سوابق اطلاع حاصل شد که خریدار اموال مسروقه دارای سوابق مالخری، قمار و سرقت است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: کارآگاهان با راهنمایی توکل به محل سکونت شهروز واقع در اتابک اعزام و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و در بازرسی از آن مکان، تعدادی از فرش‌های مسروقه نیز کشف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار