۶ چالش اصلی اقتصاد جهان مستقیما با محیط زیست ارتباط دارد

مسئول حفاظت محیط زیست کشور گفت: از ۱۰ چالش اصلی اقتصاد جهان ۶ چالش مستقیما با محیط زیست ارتباط دارد.

علی سلاجقه در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری کرمان آیدکس، گفت: سال قبل در اجلاس بین المللی داووس که در خصوص اقتصاد دوسال آینده جهان بود، اعلام شد برای ده چالش اصلی اقتصاد جهان ۶ چالش محیط زیستی و بقیه وابسته به محیط زیست بودند.

وی افزود:امروز می‌خواهم ببینم پل بین ما و شما یک‌سویه است یا دوسویه؟ باتوجه به نطریه‌های توسعه یکی مبتنی بر تقدم توسعه و ارتقا محیط زیست و دوم حفاظت محیط زیست وتوسعه برمبنای این حفاظت، نظریه سومی مبتنی بر آموزه‌های دینی ما وجود دارد که بین محیط زیست وتوسعه، توازن را می‌طلبد که جهان امروز نیز این مدل توسعه راپذیرفته است.

وی بیان کرد: امروز آنچه صنعت به مردم ارزانی داشته توسعه درخور نیست، آلایندگی‌های جوی و آب و خاک که عملا برای انسان مضر است به سبب فعالیت نامناسب این بنگاه‌ها زیاد است. 

وی تصریح کرد: براساس آخرین مطالعات کشوری که توسط وزارت بهداشت انجام شده و براساس قانون هوای پاک الزام آور است، تقریبا میانگین ذرات معلق جو و غلطت ذرات کشورمان ۶ برابر جهانی و استاندارد‌های جهانی است.

سلاجقه تصریح کرد: این وضعیت ۳۰ برابر استاندارد کشور است.

وی اظهار کرد:کرمان در ۱۴۰۰ حدود ۴ برابر استاندارد who و دوبرابر استاندارد کشور غلظت ذرات داشت و سالیانه فقط ۱۱ و ۳ دهم میلیارد دلار هزینه مرگ ومیر ما فقط در همین بخش است.

مسئول حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: کرمان استان اول در بخش فرونشست زمین است و میانگین فرونشست در استان ۱۳ سانتی متر در سال است که بخشی از آن به سبب تخلیه سفره‌های آب زیر زمینی، است. 

وی بیان کرد: امسال محیط زیست و دولت بن بست‌ها را مبتنی برعلم و دانش حذف کرده و خیلی مکاتب محیط زیستی را حذف کردیم تا بین انسان ومحیط زیست آشتی پایدار برقرار کنیم. 

سلاجقه تاکید کرد:درمیان همه استعلام‌ها یک مجوز محیط زیستی که توپ همیشه در زمین ما می‌اندازد، شما اگر میانگین مجوز‌ها را بررسی کنید حداکثر دوماهه بوده، یک طرف مجوز می‌دهد و تعهداتی از شما می‌خواهد وما در حین و پایان پروژه نظارت بر کار داریم تا تعهدات رعایت شود. 


برچسب ها: سرمایه گذاری ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.