عملکرد شرکت‌های خودروساز مونتاژی بررسی و رسیدگی می‌شود

سازمان حمایت اعلام کرد: عملکرد شرکت‌های خودروساز مونتاژی طی هفته‌های اخیر بررسی و رسیدگی می‌شود و خریداران خودرو با قیمت‌های بالاتر از نرخ‌های ابلاغی شورای رقابت، می‌توانند با ارائه شکایت مستند نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به موضوعات مطروحه توسط سازمان تعزیرات حکومتی پیرامون عملکرد شرکت‌های خودروساز مونتاژی طی هفته‌های اخیر، ضمن اعلام آمادگی کامل برای رسیدگی و انعکاس تخلفات صورت گرفته و تعامل بیش از بیش با کلیه دستگاه از جمله سازمان مذکور با انتشار متن ذیل اعلام کرد:

۱-با عنایت به ابلاغ قیمت شرکت‌های خودروساز مونتاژی از تاریخ ۱۶/۰۲/۱۴۰۲ توسط شورای رقابت، متقاضیان محترم می‌توانند با ارائه شکایت مستند به قرارداد منعقده پس از تاریخ مذکور با قیمت‌های بالاتر از قیمت ابلاغی به ادارات کل صنعت معدن و تجارت استانها، نسبت به پیگیری موضوع اقدام نمایند. بدیهی است در همین راستا بررسی و کارشناسی لازم معمول و اقدامات قانونی توسط ادارات کل استانی در چارچوب آیین نامه‌های مربوطه انجام می‌پذیرد.

۲- با توجه به عدم تعیین تکلیف مقطع زمانی قبل از تاریخ ابلاغیه فوق الذکر، موضوع از شورای رقابت استعلام گردیده که پس از اعلام نظر آن شورا، اقدامات لازم بر این اساس انجام خواهد شد.

۳- آن دسته از متقاضیان محترم که بر اساس سامانه یکپارچه فروش، اولویت تحویل آن‌ها فصل بهار بوده و تاکنون دعوتنامه‌ای از ناحیه شرکت‌های خودروساز برای ایشان صادر نگردیده نیز می‌توانند با ارائه شکواییه و مستندات مربوطه به ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان‌ها نسبت به انعکاس و پیگیری شکواییه خود اقدام نمایند.

۴-شرکت‌های تولید کننده مکلفند در خصوص آن دسته از متقاضیانی که اولویت آن‌ها فصل تابستان در نظر گرفته شده، نسبت به صدور دعوتنامه بر اساس قیمت‌های مصوب اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم صدور دعوتنامه، متقاضیان محترم می‌توانند نسبت به پیگیری موضوع و طرح شکایت از طریق اداره کل استان اقدام نمایند.

۵- ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها آماده دریافت شکایات موضوع موارد فوق الذکر بوده که پس از بررسی اولیه و به منظور تسریع در رسیدگی، بایستی موضوع را راساً از طریق سامانه مدیریت بازرسی به صورت برخط جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال نمایند.

۶- نگهداری و دپوی خودرو و عدم عرضه غیرموجه که مربوط به تعهدات قبلی شرکت ها، خودرو‌های تعیین تکلیف شده فعلی و یا مشکلات مربوطه نظیر پلاک و ... نباشد، مشمول احتکار بوده و توسط کلیه دستگاه‌های نظارتی، تعزیری و قضایی راساً قابل پیگیری و برخورد قانونی می‌باشد.

۷- در کلیه موضوعات فوق الذکر سازمان تعزیرات حکومتی با توجه به دارا بودن ظرفیت‌ها و امکانات شبه قضایی، قانونی و تنبیهی و مشابه موارد متعددی که قبلاً مستقیماً ورود داشته اند، می‌توانند راساً در خصوص تشکیل پرونده و برخورد تعزیری و قانونی لازم اقدام نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۹ تير ۱۴۰۲
خواهشاً قیمت خودرو را بررسی کنید که در کمتر از یک سال حدود 3 تا 4 برابر شده است، کجای دنیا این شرایط رو داره، ریئس جمهور و رئیس مجلس باید پاسخگو باشند، واردات خودرو به کجا رسید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۹ تير ۱۴۰۲
سلام شورای رفاقت پدر مردم در آورده تمام محصولات افزایش قیمت داشته باپول افزایش قیمت میتونی همون ماشین وارد کنید بعد میگه شکایت بکنید از گرانی اول باید شما جواب گرانی بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۹ تير ۱۴۰۲
لطفا بررسی نکنید جمع کنید.بجای ماشین شتر گاو پلنگ تحویل مردم می دهن باقیمت گزاف .واردات را آزاد کنید با گمرکی کم حق همه مردم عزیز ایران هست خودرو خوب با قیمت مناسب سوار شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۹ تير ۱۴۰۲
تشکر بابت گران کردن خودروهای مونتاژی نسبت به مصوبه قبلی شورای رقابت
و نسبت به قیمت همین خودروها در کشورهای حوزه خلیج فارس
تشکر بابت درآمد یک دهمی ملت ایران و هزینه کرد چهار برابری نسبت به سایر ملل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۱۹ تير ۱۴۰۲
قیمت جدید خودروهای مونتاژی منتشر شد نه اونیکه خودشون گفتن و نه اونیکه شورای رقابت دوماه پیش منتشر کرد
همون بازی همیشگی با سرکار گذاشتن مردم بعد سه ماه قیمت مابین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۹ تير ۱۴۰۲
شرکت مکس موتور چرا خودرو کلوت رو بیش از شصت درصد گران کرده است.لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۸ تير ۱۴۰۲
دستگاه هایی مانند شورای رقابت و سازمان حمایت و سازمان توسعه تجارت، اول باید بروند عملکرد خودشون رو بررسی کنند که خروجی تصمیماتشون برای مردم چه خیر و برکتی داشته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۸ تير ۱۴۰۲
آره تو راست میگی
اگه تو تلویزیون اون بنده خدا رو راست به مردم نگفته بود که سازمان حمایت برعکس وظایف حتی پرونده شکایات مردمی رو هم به اسم بررسی و ... از پیگیری بازداشته ، باز هم این حرفها رو میزدید؟
اگر نگیم خود دولت مافیاست ، همراهی بخش بزرگی از دولت با خودروسازهایی که خون مردمو تو شیشه کردند یه جورایی اظهر من الشمس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ تير ۱۴۰۲
یعنی میشه یه روزی ما هم در خودروسازی حرفی برا گفتن داشته باشیم؟!
کی خودروسازی ها رو از دست مدیران نالایق خارج میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۰۶ ۱۸ تير ۱۴۰۲
یعنی بیشتر ازاینم بدن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد زلقی
۲۲:۰۲ ۱۸ تير ۱۴۰۲
فردا موتور اول ماه اومد و همه اولویتها را با قیمت بالا ارایه کرد و با توجه به قیمتها درصد کمی واریز وجه کردند حالا کسانی که واریز نکردند باید چکار کنند
United States of America
هدایت
۲۲:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۲
این سازمان به اصطلاح حمایت از مصرف کننده کجا هست که خودرو سازان مونتاژی دارن گوش مردم می‌برند.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۱:۱۲ ۱۸ تير ۱۴۰۲
کار از این دسته دستور عمل‌ها گذشته داداش اگر از اول قانون شفاف درمورد قیمت وتحویل بموقع بگردم در دستور کار دولت بود کار به اینجا ختم نمی‌شود وهمینطور که خودتان بهتر میدانید دیگر کار از کار گذشته و خودرو سازان با اینجور دستورالعملها پا پس میکشن اگر فکر می‌کنید با این بخشنانها میتوانید جلوی احتکار خودسازی رو بگیرید تجربه ثابت کرده که بی‌فایدست وآنها هرکاری وهر قیمتی که بخواهند از مردم می‌گیرند البته اگر واقعا" قانون بتواند جلوی اینهارو بگیره مردم بدشلن نمی‌یاد ولی مناسفانه تا امروزه که هیچ کاری هیچکسی نتوانسته جلوی اینهارو بگیره وگرنه قیمت خودرو ساعتی نمیشد بامید موفقیت انشالله بتوانید قیمت خودرو را درکشور مهار کنید شاید آن روز بتوانم من با صد پنجاه میلیون تومان وام اشتغال زای خودروی بخرم اگرچه مهال است امکان ندارد
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۲۰:۴۴ ۱۸ تير ۱۴۰۲
اول درب سایپا رو ببندید که اشغال میده دست مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۸ تير ۱۴۰۲
این که به قیمت‌های پایه اعلام شده که ۶ درصد مالیات ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۲.۵ درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده و یک درصد مالیات شماره‌گذاری و همچنین چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان از بابت بیمه شخص ثالث و ۶۰۰ هزار تومان خدمات شماره‌گذاری، پست و نصب پلاک اضافه بشه همون قیمت کارخونه میشه که عملا اصلا کاهش نداشت،عرضه هیج کاری رو ندارین فط ادعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۸ تير ۱۴۰۲
خسته نباشید ، پس تا الان کار شما چی بوده
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyarivand
۲۰:۰۹ ۱۸ تير ۱۴۰۲
واردات خودروهای پاک باید برای هر ایرانی آزاد آزاد باشد
Iran (Islamic Republic of)
جورابی
۲۰:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۲
سلام
این شورای رقابت چرا اینجوری میکنه؟
مگه قیمت ماشین قبل ثبت نام اعلام نکرد ما به امید این قیمت ها که میگفتند یه x22 پرو دنده ثبت نام کردیم که کلیه سایت ها قیمت شورای رقابت حدود ۴۹۰ زده بودند
حالا بعد از ۱۷ روز استرس و تاخیر در دعوت نامه شورای رقابت امروز قیمت همون ماشین ۶۱۳ میلیون اعلام کرده
ما نمی‌گویم زیر قیمت بدید چرا قیمت پایین اعلام کردید ؟ ما برنامه ریزی کردیم
این اختلاف ۱۵۰ میلیونی رو از کجا بیارم....
Yjc ترو خدا نظرم منتشر کن
Germany
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۸ تير ۱۴۰۲
سلام آقای رییسی .ممنون که در مقابل مافیای خودروهای مونتاژی سکوت کردی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۹ ۱۸ تير ۱۴۰۲
چرا قیمت x22 pro mt دنده ای، از 485 رسیده به 700؟
خوب تو بازار هم که تقریباً همین قیمته!!!!
آخرین اخبار