خرید تضمینی گندم به یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن رسید

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت یک‌میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل ۲۵۰ هزارتن رشد داشته است.

علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۲۶.۵ همت از کشاورزان خریداری شده است.

او از افزایش ۲۵۰ هزارتنی میزان خرید نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد جوی تولید گندم به بیش از ۱۳ میلیون تن و خرید ۱۱ میلیون تن برسد.

ایمانی ادامه داد: علی رغم آنکه برداشت گندم از ۷ فروردین آغاز شده، اما تاکنون ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است که این امر منجر به خروج گندم از چرخه خرید تضمینی می شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کشاورزان نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هرکیلو محصول را منطقی نمی دانند، افزود: با توجه به آنکه مجلس ۲۰۰ همت ردیف اعتباری برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته است، دولتمردان در خصوص تامین منابع مالی باید تلاش کنند که مطالبات گندمکاران در اسرع وقت پرداخت شود.

او با بیان اینکه کماکان پیگیر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم هستیم، گفت: علی رغم‌ پیگیری های مکرر، نگاه کارشناسی در حوزه گندم باید صورت گیرد. حال بهانه کمبود منابع مالی یه نوعی به مهری به کشاورزان و در تضاد با سیاست های رهبری و تامین امنیت غذایی است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی محرابی
۱۲:۰۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
دولت راهزنی میکنه و حق الناس به گردن مسئولان نظامه
آخرین اخبار