وزیر دفاع یونان:

آتن به تقدیم «شاخه زیتون» به آنکارا ادامه می‌دهد

وزیر دفاع یونان اعلام کرد آتن خواهان افزایش گفتگو و همکاری با آنکاراست.

وزیر دفاع یونان اعلام کرد که برای همزیستی مسالمت آمیز میان مردم کشورمان با ترکیه به تقدیم «شاخه زیتون» به آن‌ها ادامه خواهیم داد.

نیکوس دندیاس در جلسات بررسی برنامه دولت جدید در مجلس اظهار داشت: در مورد کشور همسایه‌مان ترکیه باید بگویم که برای همزیستی مسالمت آمیز مردم دو کشور به تقدیم شاخه زیتون به آن‌ها ادامه خواهیم داد.

به گزارش تی آر تی، وی همچنین افزود: به اعتقاد ما خواسته مردم ترکیه نیز همین است. با تحولاتی که پس از وقوع زلزله مهیب (در ترکیه) رخ داد، پنجره‌ای به روی بهبود روابط با کشور همسایه باز شد.

دندیاس با بیان اینکه کشورش در دوره جدید برنامه‌های تسلیحاتی خود را تسریع خواهد کرد، گفت: تجهیزات نظامی و خودرو‌های مورد نیاز نیرو‌های مسلح در حد امکانات مالی کشور خریداری خواهد شد.

پیشتر، یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه و نیکوس دندیاس، همتای یونانی او توافق کردند کانال‌های گفتگو بین دو کشور باز بماند.

پس از سال‌ها تنش بین دو همسایه، در پی زلزله ترکیه در زمستان امسال که بیش از ۵۰ هزار کشته برجای گذاشت، روابط دیپلماتیک بین دو کشور به سرعت و به طور قابل توجهی تغییر کرد. علیرغم اختلافات ارضی و مسئله انرژی که تنش‌های بین دو کشور را تشدید می‌کند، یونان جزو اولین کشور‌هایی بود که پس از این فاجعه به ترکیه تسلیت گفت و کمک‌های خود را ارسال کرد. آنکارا نیز به نوبه خود پس از حادثه برخورد دو قطار در شمال یونان که ۵۸ کشته بر جای گذاشت، به این کشور تسلیت گفت و پیشنهاد کمک داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار