پاتوق‌های سرود و جشن‌های خیابانی مهمان مشهد در شب عید غدیر

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: به مناسبت عید غدیر مشهد شاهد حضور پاتوق‌های سرود و جشن خیابان غدیر است.

یوسف اسماعیل زاده   اظهار کرد: فضاسازی شهری یکی از اقداماتی است که به مناسبت عید بزرگ غدیر در مشهد صورت گرفته است.

وی با تاکید بر حمایت از برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر ادامه داد: به مناسبت دو عید قربان و غدیر نمایشگاه «شمس ولایت» در مشهد برگزار شده است. همچنین با مشارکت بیش از ۵۰۰ تشکل در سطح شهر به پرپایی ایستگاه‌های صلواتی و جشن‌های محلی پرداخته ایم.

اسماعیل زاده افزود: اولین رویداد بین المللی غدیر در خیابان رسالت مشهد با بیش ۷۰۰۰ نفر مخاطب در حال برگزاری است. این رویداد شامل موارد مختلفی از جمله جنگ شادی، نمایشگاه غذا و صنایع دستی می‌باشد.

وی تصریح کرد: امشب به مناسبت غدیر در سطح شهر مراسم نورافشانی خواهیم داشت. این مراسم در ۱۲ نقطه شهر به شکلی ویژه و در بیش از حدود ۳۰۰ نقطه به صورت مردمی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: جشن‌های کوتاه سرتقاطعی که توسط نوجوانان تحت عنوان جشن‌های دو دقیقه‌ای صورت می‌گیرد از دیگر برنامه‌های جشن غدیر در سطح شهر مشهد است. در این جشن‌ها که در سرچهارراه‌ها و توسط نوجوانان شکل می‌گیرد به پخش شیرینی در پشت چراغ قرمز‌ها و شادباش به مردم پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت این عید عزیز مشهد شاهد حضور پاتوق‌های سرود و جشن خیابان غدیر است. جشن خیابان غدیر در خیابان نخریسی در حال اجر است.

اسماعیل زاده ادامه داد: در منطقه ۵ مشهد جشن ترکیبی داریم؛ که در این مراسم ایستگاه‌های ورزش و بازی به همراه جنگ شادی برگزار می‌شود. در منطقه ۱۲ نیز با مشارکت مجموعه‌های مردمی برنامه‌ای ویژه در بوستان صادقیه در حال برگزاری است. همچنین در روز جمعه در پارک ملت بزرگ‌ترین خیابان غدیر را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های ما در برگزاری جشن غدیر توجه به مناطق غربی شهر مشهد بوده است. یکی از نکاتی که در مراسم‌های قبلی به نوعی مغفول مانده بود توجه به این مناطق بود. درست است که حاشیه شهر بسیار مهم است و توجه ویژه‌ای باید به آن شود، اما به بهانه آن مناطق نمی‌توان از مناطق غربی مشهد غافل شد چرا که آسیب‌های موجود در این مناطق نیز کم نیست.

برچسب ها: عید ، عید غدیر ، جشن و شادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار