بسته شدن ۹۲ حلقه چاه آب غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:با بسته شدن چاه‌های آب غیر مجاز در این استان ۲ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد.

آرش مصلح گفت: از سال گذشته تاکنون ۹۲ حلقه چاه غیر مجاز در کهگیلویه و بویر احمد پر شدکه با این اقدام حدود ۲ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۲ چاه غیر مجاز امسال پر شده است به کشاورزان توصیه کرد از هرگونه اضافه برداشت یا برداشت‌های غیر مجاز خصوصاً از منابع زیرزمینی جدا خودداری کنند.
 
وی بیان کرد: در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد ۲ هزار و ۸۵۳ حلقه چاه مجاز برای مصارف شامل شرب، صنعت و کشاورزی وجود دارد.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سالانه بیش از ۱۵۵ میلیون مترمکعب آب از این تعداد چاه مجاز در استان برداشت می‌شود.
 
وی ادامه داد: هزار و ۴۱ حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که تقریباً بیش از ۳۳ میلیون مترمکعب حجم تخلیه آب توسط آن‌ها انجام می‌شود.
 
مصلح گفت: ۱۲ مورد آن در سالجاری بوده است، افزود: با بسته شدن این تعداد چاه غیرمجاز در استان از سال گذشته تاکنون حدود ۲ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.
 
 مصلح بیان کرد: در چندسال اخیر ۲۳۶ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نصب شده است.
 
 وی افزود: از این تعداد ۷ مورد آن در سالجاری نصب شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.