آکسیوس گزارش داد:

انتقاد واشنگتن از تل آویو به دلیل درز اطلاعات مذاکرات غیرمستقیم با ایران

وبگاه آکسیوس به نقل از برخی منابع مدعی است آمریکا از درز اطلاعات به وسیله تل آویو در خصوص مذاکرات غیرمستقیم با ایران اظهار نگرانی کرده است. 

به گزارش آکسیوس، سه مقام آمریکایی و صهیونیست می‌گویند مشاور امنیت ملی کاخ سفید با همتای صهیونیست خود تماس گرفته و در خصوص انتشار برخی اطلاعات پیرامون مذاکرات غیرمستقیم با ایران از رویکرد رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.

یک منبع آگاه در کاخ سفید می‌گوید دولت آمریکا احساس می‌کند تل‌آویو پشت افشاگری‌ها و درز اطلاعات قرار دارد. گفته شده  جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته در تماس با زاخی هانگبی، همتای صهیونیست خود ابراز نگرانی کرده و گفته است که  از اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو ناخشنود است. هانگبی نیز به سالیوان گفته نتانیاهو مجبور است در خصوص این مذاکرات اطلاعاتی را به اعضای پارلمان بدهد، زیرا در حال حاضر مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفته است. 

منابع می‌گویند هانگبی قول داده است که نتانیاهو اظهار نظر‌های خود در این خصوص را محدود کند. 

منابع همچنین گفتند سالیوان در طول این تماس مدعی شده که بسیاری از اطلاعات درز کرده در مطبوعات نادرست بوده و آنچه را که در مذاکرات غیرمستقیم با ایران مورد بحث قرار گرفته است، منعکس نمی‌کند. با این حال، مشخص نیست که دولت بایدن دقیقاً چه چیزی را در گزارش‌ها نادرست می‌بیند.

همچنین گفته می‌شود در این تماس سالیوان نگرانی عمیق خود را در مورد تصمیمات کابینه افراطی رژیم صهیونیستی در مورد گسترش شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری اشغالی  ابراز کرده است.

گفتنی است در روزهای اخیر، آمریکا از اظهار نظر  درباره آخرین وضعیت مذاکرات غیرمستقیم با ایران درباره پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی و تبادل زندانیان خودداری کرده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در پاسخ به سوالی در مورد نتیجه آخرین مذاکرات میان تهران و واشنگتن در مورد پول‌های مسدود شده کشورمان در کره جنوبی و نیز تبادل زندانیان گفت: «من هیچ اطلاعات جدیدی در خصوص این موضوع ندارم، اما باید بگویم ما همچنان برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران تلاش می‌کنیم». 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار