سی ان ان:

مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در قطر به تحولات مثبت منجر شد

یک منبع دیپلماتیک از مذاکرات میان تهران و بروکسل در دوحه حول محور‌های کلیدی خبر داد.

اتحادیه اروپا و ایران طی هفته‌های اخیر سطح گفتگو‌های دیپلماتیک خود را افزایش داده اند. با استقامت تهران در برابر تحریم‌های وضع شده غرب، اکنون بروکسل می‌کوشد کانال‌های دیپلماتیک را برای احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام بار دیگر فعال کند. مذاکرات میان معاونان دستگاه دیپلماسی ایران و اتحادیه اروپا بخشی از این تلاش هاست. 

به گزارش سی ان ان، منابع دیپلماتیک آگاه درباره مذاکرات میان انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی باقری کنی، معاون سیاسی دستگاه دیپلماسی ایران در دوحه اعلام کردند: گفتگو‌های میان بروکسل و تهران در روز چهارشنبه بر روی نکات کلیدی و مهم از جمله سطح غنی سازی هسته‌ای ایران و همکاری‌های این کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی متمرکز بود. 

یک منبع دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: گفتگو‌های دو روزه در دوحه میان مورا و باقری کنی به تحولات مثبت در بسیاری از حوزه‌ها منجر شد. حقیقت این است که محیط فعلی مذاکرات برای کاهش تنش‌های موجود مثبت بوده است. 

سی ان ان در این گزارش آورده است: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران پیش از سفر به عمان، روز سه شنبه در قطر حضور داشت. این در حالی است که قطر و عمان در گذشته سابقه طولانی برای میانجیگری در گفتگو‌های میان تهران و غرب را بر عهده داشته اند. 

بنابر این گزارش، یکی از محور‌های اصلی گفتگو‌ها با مقامات ایرانی محدود کردن غنی سازی‌های تهران بوده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش ماه ژوئن خود اعلام کرد ذخایر اورانیوم ایران طی سه ماه بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است. غنی سازی فعلی ایران در سطح ۶۰ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۲ تير ۱۴۰۲
فعلا که پراید برنگشته به ۱۵۰
آخرین اخبار