پکن: از سرگیری برجام «راه درست» حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران است

سخنگوی وزارت خارجه چین موضع چین در خصوص از سرگیری برجام را مثبت دانست و گفت طرف‌ها باید تلاش‌های دیپلماتیک خود را افزایش دهند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در خصوص موضع پکن در قبال از سرگیری برجام و مذاکرات مربوط به آن گفت چین از سرگیری برجام را یک «راه درست» برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران می‌داند.

به گزارش وبسایت وزارت خارجه چین، وانگ ونبین گفت: «چین معتقد است که از سرگیری اجرای کامل و موثر برجام راه درست و موثری برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران است و در خدمت منافع مشترک جامعه بین المللی است». 

او در ادامه در خصوص گام‌هایی که هر یک از طرف‌ها باید در این راستا بردارند، گفت: «طرف‌ها باید به یک تصمیم سیاسی برسند، تلاش‌های دیپلماتیک را افزایش دهند، اجرای برجام را به مسیر درست بازگردانند، از پیمان بین‌المللی عدم اشاعه هسته‌ای حمایت کنند و به پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه کمک کنند». 

در روز‌های اخیر اخباری مبنی بر گفتگو‌های غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و احتمال از سر گیری مذاکرات برجام منتشر شده است. نشریه وال استریت ژورنال نیز می‌گوید دولت آمریکا به آرامی در حال از سرگیری گفتگو‌ها با تهران بر سر موضوعات مختلف است. از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده دولت بایدن به دنبال این است تا ایران در قبال آزادسازی برخی اموال بلوکه شده خود، از غنی‌سازی اورانیوم با درصد بالای ۶۰ صرف نظر کند.

با این حال، سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا گزارش‌ها در مورد نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق موقت را تنها گمانه زنی خوانده و می‌گوید تحول جدیدی رخ نداده است. همچنین، محمد مرندی، مشاور هیئت مذاکره کننده ایران درباره توافقنامه هسته‌ای نیز به تازگی تاکید کرده هیچگونه مذاکرات محرمانه‌ای میان تهران و واشنگتن صورت نگرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
برجام که برای ایران هیچی نداشته
آخرین اخبار