آمریکا: به همکاری با متحدان خود در رابطه با ایران ادامه می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به تعامل دیپلماتیک با شرکای خود در ارتباط با ایران و برای پیگیری اهدافش ادامه خواهد داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با نگرانی مشترک ایران و آمریکا مدعی شد: ما می‌خواهیم اول، ایران گام‌هایی برای کاهش تنش بردارد که البته این اقدامات شامل محدود کردن (مهار) برنامه هسته‌ای ای این کشور می‌شود. دوم اینکه از ایران می‌خواهیم که اقدامات بی ثبات کننده خود در منطقه از جمله حمایت از گروه‌های نیابتی را که حملات انجام می‌دهند، متوقف کند. سوم اینکه ما از ایران می‌خواهیم حمایت خود را از جنگ روسیه علیه اوکراین متوقف کند و چهارم اینکه ما معتقدیم که ایران باید آمریکایی‌هایی را که بصورت غیر قانونی و به عنوان اهرم سیاسی زندانی کرده که غیرقابل قبول است، آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در ادامه  تصریح کرد: ما به تعامل دیپلماتیک برای پیگیری همه این اهداف در هماهنگی کامل با متحدان و شرکای خود ادامه می‌دهیم.

میلر همچنین گفت:،اما در مورد برنامه هسته‌ای ایران، همانطور که گفتم هنوز هیچ توافقی وجود ندارد و گزارش‌ها در خصوص توافق موقت درست نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه هنوز توافقی با ایران در خصوص آزادی آمریکایی‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: آمریکا به استفاده از تمام ابزار موجود خود از جمله دیپلماسی برای پیشبرد اهداف خود ادامه خواهد داد، اما هنوز به نقطه‌ای نرسیده ایم که بتوانم اعلام کنم.

میلر در واکنش به اظهارات وزیرخارجه عمان نیز مبنی بر اینکه ایران و آمریکا به نهایی کردن توافق برای تبادل زندانیان نزدیک و در حال بررسی جزئیات این توافق هستند، گفت: نمی‌خواهم در خصوص گفتگو‌های خصوصی دیپلماتیک اظهار نظر کنم، اما باید بگویم که بازگرداندن آمریکایی‌هایی که به صورت "غیر قانونی" بازداشت شده اند، همچنان هدف رئیس جمهور، وزیر خارجه و همه کارکنان وزارت خارجه آمریکا است تا آن‌ها را به خانه برگردانیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه از غنی سازی ۹۰ درصدی اورانیوم در ایران جلوگیری می‌کنید؟ گفت: جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای همچنان یک اولویت اصلی ماست. ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است.

وی ادامه داد: دولت قبلی آمریکا متاسفانه برجام را ترک کرد. پیش از آن برنامه هسته‌ای ایران محدود و کنترل شده بود. ما سعی کرده ایم از طریق دیپلماسی تلاش‌های ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را محدود کنیم. اما همچنین به صراحت اعلام کرده‌ایم که همه گزینه‌ها روی میز باقی می‌مانند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار که مجدد پرسید، اما ایران به سوی غنی سازی ۹۰ درصد در حرکت است، چطور می‌خواهید جلوی آن را بگیرید؟ تاکید کرد: ما معتقدیم دیپلماسی اولین گزینه است، اما همانطور که گفتم گزینه‌های دیگر را نیز در اختیار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۴:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
این جمله دو معنی متضاد دارد. اولین معنایش اینست که ما به ارتباط خود با ایران از طریق متحدانمان ادمه میدهیم. معنی دوم اینست که ما و متحدانمام به مقابله با ایران ادامه میدهیم. حال شما کدام معنی را مد نظر قرار داده باشید او از آبی که گل آلود کرده براحتی ماهی اش را می گیرد. زیرا اعلام نکرده که به چه کاری ادامه میدهد. زمان فعل هم مضارع نیست مستقبل است. توانایی در بازی با چینش کلمات روش دیپلماسی غربی است.
آخرین اخبار