بلینکن: خروج شهروندان ما از زندان ایران گام مثبتی است

وزیر امورخارجه آمریکا در سخنانی درباره تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن آن را گامی مثبت ارزیابی کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره توافق مبادله زندانیان میان تهران و واشنگتن اظهارنظر کرد و آن را «گامی مثبت» دانست. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، او همچنین مدعی شد که با این زندانیان گفتگو کرده است. بلینکن گفت: «نیازی به گفتن نیست که آن‌ها از اینکه از زندان خارج شده‌اند بسیار خوشحالند. باور من این است که این شروعی برای پایان کابوس آن‌ها است.»

دیپلمات ارشد آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در ازای آزادی این ۵ آمریکایی پنج زندانی ایرانی آزاد خواهند شد گفت: «من وارد هیچ جزئیاتی که داریم چه کاری انجام می‌دهیم، چون نمی‌خواهم روند بازگشت هم‌وطنانمان به خانه را با خطر مواجه کنم.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که ایران بابت آزاد کردن این زندانی‌ها از تخفیف تحریمی برخوردار خواهد شد. او اضافه کرد که تنها وجوه مسدودشده ایران به حساب‌هایی منتقل خواهد شد تا بتوان از آن تنها برای مصارف بشردوستانه استفاده شود.» بلینکن گفت آمریکا اجرای تحریم‌ها علیه ایران را ادامه خواهد داد. 

بلینکن در این باره گفت: وی افزود: «دارایی‌های ایران در حساب‌های محدودشده منتقل و استفاده می‌شود.»

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: ما تایید می‌کنیم که ایران پنج آمریکایی را که به صورت غیر قانونی بازداشت شده بودند، از زندان آزاد کرده و آن‌ها را در حبس خانگی قرار داده است. اگرچه این اقدامی دلگرم‌کننده است، اما این شهروندان آمریکایی از جمله سیامک نمازی، مراد طاهباز، عماد شرقی و دو آمریکایی که نخواسته اند نامشان فاش شود، در وهله اول هرگز نباید بازداشت می‌شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
امریکایی کثیف برو بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
جاسوسی نمی کردند بازداشت نمی شدند از این به بعد هم هر جاسوسی بفرستید میگیریم زندانی می کنیم تا تو باشی از این غلط ها نکنی. افتاد؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار