هتاکی به قرآن کریم در سوئد خشم ترکیه را برانگیخت

در پی صدور مجوز برای اهانت به قرآن در سوئد، یک شهروند سوئدی در اقدامی شنیع به قرآن توهین کرد که با واکنش شدید ترکیه مواجه شد.

مردی امروز (چهارشنبه) یک قرآن را در بیرون مسجد مرکزی استکهلم پاره کرد و سوزاند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که پلیس سوئد مجوز تجمعی را برای امروز عصر صادر کرد که افراد حاضر در آن قصد داشتند قرآن را بسوزانند.

به گزارش گاردین، حدود ۲۰۰ تماشاگر شاهد بودند که یکی از دو برگزارکننده تجمع، صفحاتی از قرآن را پاره و کفش‌هایش را با آن پاک کرد و سپس آن را آتش زد.

گفته می‌شود برخی از حاضران در اعتراض به این اقدام هتاکانه فریاد «الله الاکبر» سر دادند و یک نفر در حالی که تلاش می‌کرد به سمت شخص هتاک سنگ پرتاب کند، توسط پلیس بازداشت شد.

این اقدام خشم ترکیه را برانگیخته است. هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در توئیتی این اقدام را محکوم کرد و گفت که اجازه دادن به اعتراضات ضد اسلامی به نام آزادی بیان «غیرقابل قبول» است.

پلیس سوئد فعلا شخص هتاک را به «تحریک یک گروه قومی یا ملی» و «نقض ممنوعیت آتش‌سوزی» متهم کرده و تحت بازجویی قرار داده است.

ترکیه اواخر بهمن ماه، مذاکرات عضویت سوئد در ناتو را به خاطر یک هتاکی دیگر با حضور یک سیاستمدار راست افراطی دانمارکی و آتش زدن یک نسخه از قرآن در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، به حالت تعلیق درآورده بود. گفتنی است، برگزاری برخی تجمعات علیه اسلام یا در راستای حمایت از برخی گروه‌های مخالف ترکیه، آنکارا را آزرده خاطر کرده است.  این در حالی است که سوئد برای عضویت در ناتو به موافقت ترکیه نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۰:۲۲ ۰۹ تير ۱۴۰۲
مردم ترکیه زمانی که مانند سربازان ظفرمندانه از شهروندان اروپایی مخصوصا سوئدی در خيابان های آنکارا پذیرایی کردن تا آنان را روانه عراق و سوریه کند یقه آقای اردوغان را می گرفتن تا شاهد چنین افتضاحی توسط نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ تير ۱۴۰۲
غربی های وحشی هر غلطی کنند مطابق حقوق بشره ! مجازات سگ هار چیزی جز کشتن آن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۸ تير ۱۴۰۲
ولله اگر رهبران و سران و کشور های مسلمان ذره ای اعتقاد و ایمان و غیرت داشتند باید سوئد را روی سر اروپایی ها خراب کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۸ تير ۱۴۰۲
حال به روسیه حق می‌دهم که اروپایی های نجس مرتد را به جهنم فرستد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۹ ۰۸ تير ۱۴۰۲
در خود ترکیه حسابی به قرآن هتاکی میشود.
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را
آخرین اخبار