فرار از خدمت، بیشترین جرم ارتکابی در دادگاه‌های نظامی خراسان جنوبی

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی فرار از خدمت را بیشترین جرم ارتکابی در دادگاه‌های نظامی استان مطرح کرد.

محمدپور رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی امروز در برنامه پرسمان صدا وسیمای استان گفت: فرار از خدمت بیشترین فراوانی را در پرونده‌های مورد رسیدگی در این سازمان دارد که با توجه به افزایش حقوق سربازان و بهبود معیشت آنان، این جرم در دو سال گذشته در استان کاهش یافته است.

او افزود: به مناسبت هفته قوه قضائیه سربازان فراری در صورت مراجعه به محل خدمت از تخفیف در مجازات و اضافه خدمت برخوردار می‌شوند.  

محمدپور همچنین با اشاره به قانون بازگشت به سنگر و مجازات‌های جایگزین در این سازمان بیان کرد: سربازانی که زیر یک سال حبس داشته باشند و محکومیتشان جنبه امنیتی نداشته باشد، به جای گذراندن دوران حبس در زندان، به یگان خدمتی خود بر می‌گردند و زمان سپری شده جزو زمان خدمتی سربازان محکوم محاسبه و حقوق و مزایای آن‌ها نیز پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی همچنین با اشاره به برگزاری دادگاه‌های برخط در این سازمان افزود: ۲۰ درصد پرونده‌های مربوط به جرائم خاص نظامی و انتظامی استان به صورت برخط برگزار شده که کاهش مراجعه به دادگاه‌ها و دادسرا‌های نظامی را به دنبال داشته است.

او گفت: مردم می‌توانند هرگونه شکایت از مأموران و کارکنان نظامی و انتظامی را به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گزارش دهند و مطمئن باشند این شکایات به دقت رسیدگی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.