۹۶۰ شاغل جدید در سیستان و بلوچستان ثبت سامانه رصد اشتغال شدند

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان آغاز ثبت اطلاعات شاغلان سال ۱۴۰۲ در سامانه رصد اشتغال تا کنون اطلاعات ۹۶۰ نفر شاغل در استان از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌ها ثبت این سامانه شده‌اند.

  خلیل‌احمد سلامی  در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال سیتسان و بلوچستان اظهارکرد: از ۳۱ فروردین امسال  که فرآیند ثبت اشتغال ایجادی سال ۱۴۰۲ دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان ها در سامانه رصد اشتغال آغاز شده تاکنون اطلاعات ۹۶۰ شاغل جدید ثبت این سامانه شده است.

وی افزود: بر اساس الگوی زیست بوم اشتغال، مجموعه اقدامات تأمین مالی و اعطای تسهیلات بانکی، صدور مجوز، آموزش و مشاوره که توسط دستگاه‌های اجرایی، سیستم بانکی و نهادهای واسط ارائه می‌شود تا یک شغل شکل گیرد، رصد و پایش می‌شود.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این ساز و کار، از طریق سامانه رصد اشتغال که به بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی متصل بوده و به طور مستمر تحولات ثبت اشتغال دستگاه‌ها را پایش می‌کند، صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد مبتنی بر ثبت کد ملی افراد بوده و از این‌رو موضوعاتی مانند تکراری بودن در آن امکان‌پذیر نیست و از سوی دیگر با توجه به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را متعهد به شفافیت و صحت اطلاعات ثبت شده دستگاه‌های اجرایی در خصوص اشتغال می‌داند، فرآیند بررسی تلفنی و سرشماری شاغلان ثبت شده در سامانه رصد را انجام می‌دهد.

سلامی تصریح کرد: یکی از اهداف سامانه رصد اشتغال، ایجاد و افزایش شفافیت در حوزه فرآیند اشتغالزایی کشور است. بسیاری از مردم از خدمات اشتغال دولت اطلاع ندارند و این فرآیند، اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می دهد. افراد با اطلاع از روند شفافیت اشتغال، امکان دریافت اطلاعات لازم در خصوص اخذ تسهیلات و مجوزها و همچنین پایداری اشتغال مبتنی بر قانون را خواهند داشت.

وی یادآور شد: سیستان و بلوچستان برای امسال متعهد به ایجاد شغل برای۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است که بر اساس ظرفیت‌های هر شهرستان تقسیم و به فرمانداران ابلاغ شد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان در مورد عملکرد این استان بر اساس داده‌های به ثبت رسیده در سامانه رصد اظهارداشت: در سال ۱۴۰۱، حدود ۴۰ هزار کدملی شاغل جدید در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسید که در همسنجی با تعهد ۲۸ هزار و ۱۴۲ نفر استان، چیزی نزدیک به ۱۴۲ درصد بیش از آن محقق شد.

وی تاکید کرد: یکی از راهبردهای دولت سیزدهم، ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور است که خوشبختانه در سال گذشته این مهم محقق شد و امیدواریم با همکاری و مسوولیت‌پذیری همگانی، شاهد تحقق اتحاد اشتغال سال ۱۴۰۲ نیز باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.