افزایش ۱۰۰ درصدی توقیف خودروهای شوتی در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۹۳ دستگاه خودروی شوتی با کنترل محور‌های مواصلاتی استان توقیف شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ  شجاعی‌نسب  در پارکینگ خودرو‌های توقیفی در جمع خبرنگاران گفت: در این مدت یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در استان کشف شده است.

او افزود: قاچاق فرآورده‌های نفتی که توسط خودرو‌های موسوم به شوتی و با رانندگی خطرناک در جاده‌ها انجام می‌شود علاوه بر اینکه این افراد سرمایه ملی را به تاراج می‌دهند تاثیر مستقیم در تلفات جاده‌ای استان دارند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: ماموران جان برکف پلیس، اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق سوخت همچنین برخورد با خودرو‌های شوتی را به طور ویژه در دستور کار قرار داده و با انجام ایست و بازرسی‌های مقطعی و کنترل محور‌های مواصلاتی در سطح استان اقدام به توقیف خودرو‌های سوخت‌بر کرده‌اند.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون در محور‌های استان خراسان جنوبی ۱۵ نفر از شهروندان در برخورد با خودرو‌های شوتی جان خود را از دست داده و ۵۸ نفر نیز مجروح شده‌اند که در این حوزه آمار فوتی، جرحی و خسارتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سرهنگ شجاعی‌نسب گفت: امسال چهار هزار راننده متخلف در استان توسط پلیس اعمال قانون شدند.

او بیان کرد: ماموران انتظامی در این رابطه ۹۸۱ نفر متهم را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه قاچاق فرآورده‌های نفتی می‌تواند منافع مادی زیادی برای قاچاقچیان داشته باشد لذا برخورد با این قاچاقچیان نیازمند هماهنگی و همکاری بیشتر سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول به ویژه در استان‌های همجوار است.

سرهنگ  شجاعی‌نسب  گفت: پلیس با همه توان با قانون‌شکنان، قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌کند و اجازه جولان به خودرو‌های شوتی در جاده‌های استان را نخواهد داد لذا شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار