رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

خراسان رضوی بازوی کمکی در بخش خصوصی برای ترکمنستان محسوب می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به عنوان بازوی کمکی در بخش خصوصی برای کشور ترکمنستان محسوب می‌شود.

 محمدرضا توکلی زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: فضای جدیدی برای زندگی در ترکمنستان ایجاد شده و این تغییرات و زیر ساخت‌ها با نیت جهش ترکمنستان در سال‌های آتی است و این جهش طی ۲ تا ۵ سال آینده ایجاد می‌شود.

او افزود: کشور ترکمنستان طی یک بازه سی ساله تغییرات زیادی داشته و پیشرفت کرده است و این پیشرفت جز با تلاش و مدیریت صحیح نبوده است. در این کشور آنچه به خوبی قابل مشاهده است تحولات فرهنگی رخ داده است. در حال حاضر ۲۰ هزار نفر از مردم ترکمنستان در کشور‌های دیگر در حال تحصیل هستند و هر ۵ سال ۲۰ هزار نفر فارغ التحصیل شده و به کشور خود بازگشته و کشور خود را می‌سازند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به احداث زیرساخت‌های جدید در کشور ترکمنستان ادامه داد: اتفاقات خوبی در ترکمنستان طی سال‌های اخیر رقم خورده و در ترکمنستان طی ۳۰ سال جاده و اتوبان‌های بزرگی ساخته شده است.

توکلی زاده با اشاره به اینکه خراسان رضوی به عنوان بازو در بخش خصوصی برای کشور ترکمنستان محسوب می‌شود، بیان کرد: بخش مهندسی، حوزه ساختمان و… این ظرفیت‌ها را دارند و باید این ظرفیت‌ها و توانمندی را در خدمت بگیریم. در سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکمنستان اقداماتی همچون ساخت جاده، حوزه انرژی در ترکمنستان. به ایران واگذار شده است و باید هر چه زودتر برای شروع آن اقدام شود.

او تصریح کرد: برادری سیاسی بین کشور‌ها همواره از راه مشارکت اقتصادی ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار