پرمصرف‌ترین دارو‌ها در ایران / متفورمین توسط ۴۴ هزار پزشک در سال جاری تجویز شد

مدیرکل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: متفورمین، A.S.A و لوزارتان پرمصرف‌ترین دارو‌ها در سال جاری هستند.

 امیرحسین حبیبیان، با اشاره به این که در سال جاری همانند سال گذشته، متفورمین، A.S.A و لوزارتان پرمصرف‌ترین دارو‌ها هستند، گفت: متفورمین حدود ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار، A.S.A حدود ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار و لوزارتان نزدیک به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مصرف شده است.

مدیر کل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به این که متفورمین توسط ۴۴ هزار پزشک در سال جاری تجویز شده است، افزود: بیشترین تجویز توسط ۶ هزار و ۸۰۰ پزشک در استان تهران و به دنبال آن در خراسان رضوی و اصفهان انجام شده است، البته در شهر تهران ۵ هزار و ۵۷۶ پزشک اقدام به تجویز متفورمین کردند.

وی با بیان این که در استان تهران یک پزشک غدد حدود ۸ هزار و ۶۸۰ قرص متفورمین برای ۴۶ نسخه تجویز کرده است تصریح کرد: در سال جاری همانند سال گذشته پرهزینه‌ترین دارو‌ها مربوط به انواع انسولین قلمی است.

حبیبیان با تاکید بر این که با سامانه نسخه نویسی تمام خدمات الکترونیک رصد می‌شود اظهار داشت: ضمن این که می‌توان با این سامانه پرهزینه‌ترین و پرمصرف‌ترین خدمات را به تفکیک استان، شهرستان، پزشکان و رشته‌های پزشکی تشخیص داد.

برچسب ها: دارو ، مصرف دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۲۳:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
مصرف شکر سفید یا شکر چغندر عامل انواع بیماری ها است، در حالی که در روایات اسلامی مصرف شکر نیشکر(شکر قهوه ای) توصیه شده که هیچ بیماری در آن نیست و بیماری هارا نیز درمان میکند با این حال بیشترین تولید و سوبسید به شکر سفید سمی اختصاص دارد. برای مافیای دارو و درمان هم فروش داروهای مادام العمری مثل قرص قند و چربی و فشار تجارت بسیار پرسودی هست که بعیده ازش دست برداره وگرنه این بیماری ها در طب اسلامی درمان دارند. خواهشمندم موضوعات اصلاح تغذیه و سبک زندگی اسلامی(نمک دریا، نان سبوسدار، شکر نیشکر، روغن شحم، نوره، حنا، حجامت ، عدم مصرف نوشابه سوسیس کالباس تراریخته ها و شیمیایی ها...) رو تو باشگاه خبرنگاران مطالعه و پژوهش و ترویج کنید که انشاالله ظهور نزدیکه.
آخرین اخبار