وجود ۱۰۵ شرکت تولیدکننده فرآورده مکمل و خطوط تولید متعدد در کشور

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیم غذایی ایران گفت: در دوران کرونا در حوزه فرآورده‌های مکمل صادرات خوبی داشته ایم.

عباس کبریایی زاده، رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیم غذایی ایران گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصدنیاز کشور را در تمام اشکال تامین می‌کنیم. در دوران کرونا نه تنها نیاز کشور در حوزه فرآورده‌های مکمل تامین شد بلکه صادرات خوبی هم در این حوزه داشته ایم.

به گفته وی در حال حاضر ۱۰۵ شرکت تولیدکننده فرآورده مکمل و خطوط تولید متعددی را در این صنعت در کشور داریم و بسیاری از ماشین آلات این صنعت هم در داخل ساخته می‌شوند. 

او گفت: باید نقشه راهی برای آینده داشته باشیم و در این خصوص نیازمند این بوده تا استراتژی هدفمند در این صنعت داشته باشیم. 

امیرحسین جمشیدی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان دارو‌های طبیعی و فرآورده‌های طب سنتی ایران گفت: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ گیاه دارویی با احتساب گونه‌های مختلف در کشور داریم.

 او افزود: گیاهان مورد استفاده در تولیدات داخلی گیاهانی بوده که در کشور تامین می‌شوند. 

شمس اردکانی دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی گفت: رتبه چهارم جهان را از نظر تولید مقالات علمی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی داریم.

به گفته وی بازار جهانی این محصولات ۵۰۰۰ میلیار دلار ارزش دارد و در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار