آلمان: چین یک تهدید امنیتی جدی در جهان است

آلمان در اولین استراتژی امنیت ملی خود پس از جنگ در اوکراین، چین را یک تهدید فزاینده برای امنیت جهانی دانست.

سند استراتژی آلمان شریک تجاری اصلی خود یعنی پکن را به عنوان یک قدرت ادعایی برتر در آسیا توصیف می‌کند که به دنبال استفاده از توان اقتصادی خود برای دستیابی به اهداف سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سند تهدید‌های اصلی را که آلمان تصور می‌کند، از تغییرات آب و هوایی گرفته تا اختلالات زنجیره تامین، نشان می‌دهد و شامل چند سیاست خاص، مانند تعهد به افزایش هزینه‌های دفاعی و ایجاد آژانسی برای مبارزه با حملات سایبری است.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در ارائه این سند گفت: "این یک تغییر بزرگ است که توسط ما در آلمان در نحوه برخوردمان با سیاست امنیتی انجام می‌شود. استراتژی باید به زودی آماده شود. "

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت: در آینده، زمانی که نوبت به تصمیم گیری در مورد سیاست اقتصادی می‌شود، بیشتر بر امنیت تمرکز خواهیم کرد. ما برای هر متر مکعب گاز روسیه چندین برابر هزینه در زمینه امنیت ملی خود پرداخت می‌کنیم.

اتکای آلمان به روسیه برای حدود نیمی از واردات گاز خود باعث شد که این کشور نتواند بلافاصله تجارت انرژی با مسکو را پس از حمله به اشوکراین در فوریه ۲۰۲۲ متوقف کند. مرکز استراتژی امنیت ملی آلمان (NSS) اعلام کرد که"در حال حاضر" روسیه بزرگترین تهدید برای صلح اروپا است.

این سند بر نیاز آلمان به کاهش وابستگی به سایر کشور‌ها برای کالا‌ها و تشویق شرکت‌ها برای نگهداری ذخایر استراتژیک تاکید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار