دستگاه‌های اجرایی از فناوری‌های تولید خراسان جنوبی استفاده کنند

استاندار خراسان جنوبی گفت: ادارات موظف به خرید از محصولاتی در حوزه فناوری هستند که در داخل استان تولید شده است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان گفت: در مواردی که محصول یا خدمات فناوری تولید استان وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی نباید از استان‌های دیگر نیاز خود را تأمین کنند.

او افزود: در این خصوص باید راهکار قانونی تعریف کرد تا با مصوبه شورای برنامه ریزی استان، برای دستگاه‌های اجرایی در این خصوص محدودیت‌هایی ایجاد شود.

به گفته قناعت؛ بهترین جوانان  استان کار‌های ارزشمندی در این خصوص انجام داده اند، اما دستگاه های اجرایی به جای تأمین نیاز خود از داخل استان از استان‌های دیگر آن را تهیه می‌کنند.

استاندار تصریح کرد: اگر با خرید محصولات و خدمات تولید این شرکت‌ها از آن‌ها حمایت نکنیم، احتمال مهاجرت آن‌ها به نقاط دیگر کشور وجود دارد.

او با تأکید بر این نکته که با انجام مصوباتی باید زمینه حمایت از آن‌ها را فراهم کنیم، عنوان کرد: برای پاسخ گویی به استعلام‌ها باید سامانه‌ای در استان طراحی شود تا بسیاری از مشکلات مردم در این زمینه حل شود.

به گفته قناعت در بحث توسعه شبکه ملی ارتباطات در دولت سیزدهم شاهد ارائه خدمات خوبی برای دسترسی مردم در مناطق روستایی بوده ایم به طوری که تا پایان سال همه روستا‌های با بیش از ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی ارتباطات متصل خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پوشش در این خصوص در روستا‌های خراسان جنوبی ۸۰ درصد است، افزود: لازمه اجرای سایت‌های ارتباطی، انجام هزینه‌های بسیاری است که این کار با همکاری دستگاه‌های دولتی باید انجام شود

او اظهار کرد: در صورت امکان از طریق شورای مولد سازی استان برای ایجاد پارک فاوا با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال در خراسان جنوبی، مکانی مشخص شود.

قناعت ادامه داد: در غیر این صورت زمینی برای این منظور پیش بینی شده و اعتبار لازم از طریق وزارت متبوع برای ساخت آن در نظر گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی بر آموزش کارکنان فناوری دستگاه‌های اجرای تأکید کرد و گفت: با اجرای شبکه ملی ارتباطات، نباید در بحث ارتباط گیری بین دستگاه‌های اجرایی مشکلی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار