خسارت خشکسالی به ۹۹ هکتار از اراضی زراعی و باغی خراسان جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خشکسالی به ۹۹ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان خسارت وارد کرده است.

اکبری معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال آبی جاری (از اول مهر ۱۴۰۱) تاکنون ۴۳ هزار هکتار از اراضی زراعی استان بر اثر خشکسالی خسارت دیده که برآورد خسارت در این حوزه ۷۳۰ میلیارد تومان است.

او افزود: همچنین خشکسالی به ۵۶ هزار هکتار از باغات استان خسارت زده که مبلغ خسارت هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان برآورد شده و خشکسالی هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان به بخش دام نیز خسارت وارد کرده است.

اکبری عنوان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون خشکسالی ۵۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به آبزیان، ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بخش زنبور عسل، ۳۸۰ میلیارد تومان به منابع آبی و ۸۹ میلیارد تومان به تأسیسات کشاورزی استان خسارت زده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با ادامه‌دار بودن روند خشکسالی هر سال اثرات خشکسالی بر کشاورزی استان تشدید می‌شود بیان کرد: خشکسالی‌های مستمر برداشت برخی محصولات کشاورزی را از نظر کمی و کیفی کاهش داده است.

او ادامه داد: خشکسالی‌های متوالی باعث افزایش انواع آفات در باغات و مزارع نیز شده است و گاهی شاهد آفات نوظهور و ثانویه در بخش کشاورزی هستیم که به دلیل افزایش ضربات خشکسالی به آفات درجه یک تبدیل شده و هر سال حجم بالای خسارت به محصول کشاورزان وارد می‌کنند.

اکبری گفت: همچنین هر سال با وزش شدید باد و توفان مواجه شده‌ایم که خسارت سنگینی را به محصولات کشاورزی استان وارد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.